< Imprimare >      ZIUA ONLINE - ECONOMIC - miercuri, 24 iulie 2024

Berceanu: In urmatorii 3 - 4 ani nu vom putea construi mai mult de 50% din Autostrada Transilvania

Tronsonul Brasov - Targu Mures al Autostrazii Transilvania, ce reprezinta circa 50% din acest proiect, nu va putea fi realizat in urmatorii 3-4 ani, din cauza lipsei fondurilor, existand sume doar pentru tronsonul Bors - Targu Mures, a declarat, marti, la audierile din comisiile parlamentare de specialitate, Radu Berceanu, propus pentru portofoliul Transporturilor in guvernul Boc 4, noteaza Agerpres.

Autostrada Transilvania va avea 415 kilometri, intre localitatile Brasov si Bors, si o latime a platformei de 26 de metri. Peste 55 de kilometri din lungimea totala sunt prevazuti pentru poduri si viaducte. Proiectul este impartit in opt tronsoane.

Autostrada va avea 58 de pasaje rutiere, 94 de pasarele si 16 noduri rutiere. Termenul de punere in functiune era 2013 - 2014.

Cea mai scumpa portiune din Autostrada Transilvania, conform estimarilor facute de ministrul Radu Berceanu, este tronsonul de 189 km dintre Campia Turzii si Bors, al carei costuri sunt estimate la 2,5 miliarde de euro.

Primii 42 de kilometri ai Autostrazii Transilvania, intre Turda si Gilau, in apropiere de Cluj, au fost dati in folosinta pe 1 decembrie. Pana la finalizarea autostrazii, ce va avea 415 kilometri, tronsonul din Cluj va functiona ca o centura ocolitoare a Clujului.

Bechtel a primit in acest an circa 300 milioane euro pentru intreg proiectul, inclusiv fonduri pentru utilitati si exproprieri, urmand ca in 2010 compania sa finalizeze cei 12 kilometri ramasi intre Turda si Campia Turzii si 30 kilometri ai tronsonului Suplacu de Barcau - Bors, respectiv tronsonul Suplacu de Bacau - Mihailesti.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=47898&data=2024-07-24