< Imprimare >      ZIUA ONLINE - IT&C - marti, 23 iulie 2024

Microsoft a lansat motorul de cautare Bing in China

Microsoft a lansat marti prima versiune chineza a noului sau motor de cautare Bing, destinat sa intre in concurenta cu liderul local Baidu si cu numarul unu mondial Google, a declarat cel mai mare creator de software din lume, citat de ziarul francez La Tribune si preluat de Agerpres.

Potrivit institutului de audit Comscore, de la lansarea motorului de cautare Bing in engleza, in iunie, cota de piata a Microsoft a progresat continuu in Statele Unite, ajungand la 10,3% in noiembrie. In topul american, Microsoft se situeaza pe locul trei, cu mult in urma lui Google (65,6%) si Yahoo (17,5%), dar compania din Redmond spera sa realizeze o evolutie similara pe piata din China cu versiunea in chineza a acestui motor, aflata inca in faza de testare.

'Piata cercetarii din China este cea mai importanta piata strategica pentru Microsoft', a declarat grupul din Redmond.

'Am deschis in mod special un centru de cercetare tehnologica in China pentru a putea intelege mai bine nevoile chinezilor si a fi in masura sa le livram cel mai bun produs', a adaugat Microsoft.

Piata chineza a atras giganti ai internetului precum Yahoo, eBay si Amazon, dar problemele de adaptare la zona si concurenta actorilor locali le franeaza expansiunea. Cu 350 de milioane de internauti, China a devenit cea mai importanta piata din lume pentru internet.

Conform unui raport elaborat de Analysys International, cifra de afaceri a pietei de motoare de cautare din China a ajuns la doua miliarde de yuani (203,26 milioane de euro) in al treilea trimestru al anului, o crestere de 38%. Liderul local Baidu are o cota de piata de 63,9% fata de 31,3% pentru Google.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=48223&data=2024-07-23