< Imprimare >      ZIUA ONLINE - PREZIDENTIALE 2009 - marti, 23 iulie 2024

Cea mai sforaitoare promisiune electorala are 222 de cuvinte si a fost enuntata de Mircea Geoana

Cea mai lunga fraza contorizata in aceasta campanie electorala numara nu mai putin decat 222 de cuvinte, iar cel care a reusit performanta de a enunta atata amar de vorbe inainte de a pune punct este candidatul PSD, Mircea Geoana.

Institutul pentru Politici Publice a facut o analiza a discursurilor electorale ale primilor patru candidati cu sanse la Presedintie, transmite Hotnews. Discursurile au insumat circa 350 de pagini de discurs, mai precis: 43.764 cuvinte in cazul lui Mircea Geoana, 67.780 - Traian Basescu, 35.402 - Crin Antonescu si 31.258 cuvinte pentru candidatul Sorin Oprescu, adauga sursa citata.

Cea mai lunga fraza din campania electorala ii apartine lui Mircea Geoana , si include 222 de cuvinte:

"Daca vom avea un guvern instalat pana de Craciun, daca acest guvern va putea, pana la sfarsit de ianuarie, sa vina cu un proiect de buget modificat, in aceeasi parametri de deficit bugetar, dar cu prioritatile puse corect - si ma refer aici la resursele pentru agricultura, subventia la timp este o parte a masurilor anticriza, pentru ca agricultura este cea care raspunde cel mai usor si mai rapid la un stimulent financiar; doi, daca vom putea sa transformam garantiile de stat si programul "Prima casa", care este un program in care se invart apartamente construite in anii '70, intr-un program de constructie de la zero de locuinte cu chirie pentru tineri, complet echipate, vom putea sa antrenam sectorul de constructii, care este un al doilea sector care raspunde repede la un stimul de natura financiara si fiscala si, bineinteles, nu in ultimul rand, sa venim in sprijinul IMM-urilor, si sa le ajutam sa gaseasca acces la creditare si, la limita, sa ne interpunem ca stat pentru a putea sa le facem ca pentru urmatoarele 20 de luni de zile sa nu fie in situatia de a nu-si incasa factura de la stat si sa incercam sa facem ca bancile din Romania sa inteleaga ca IMM-urile, care sunt clienti seriosi si care au dificultati de moment, trebuie sa fie ajutate, si nu executate".

Afirmatia a fost facuta in cadrul unui interviu acordat de Mircea Geoana postului Radio Romania Actualitati, in cadrul emisiunii ''Interviuri electorale'', din 4 noiembrie 2009.

Studiul IPP mai ofera urmatoarele concluzii:

Folosind verbe impersonale (cel mai des folosit este ''trebuie''), candidatii se eschiveaza de la a-si asuma proiecte/angajamente concrete, pentru a nu da posibilitatea contracandidatilor sa ii critice sau cetatenilor sa ii evalueze.

Cele mai dese referiri ale candidatului Traian Basescu sunt la Romania dar si la Parlament si la partide, incercand sa isi asocieze candidatura unui tip de establishment politic in care se va implica. In discursurile publice analizate, candidatul Traian Basescu nu ii mentioneaza la fel de des pe toti contracandidatii ci mai ales pe Mircea Geoana, dar si pe politicienii: Ion Iliescu si Viorel Hrebenciuc. Dintre toti candidatii analizati, T. Basescu se raporteaza cel mai des la partide, mai ales la PSD. Este candidatul din ale carui discursuri publice retinem atat raportarea la trecut (greseli) cat si la un nou mandat pe care si-l doreste la Cotroceni.

In ceea ce il priveste pe candidatul Mircea Geoana, in discursurile sale din prima parte a acestei campanii, se refera cel mai des la Basescu dintre contracandidatii in cursa electorala. Este candidatul cu cele mai multe referiri la guvernare discursurile sale accentuand asupra temelor economice (criza, bani, locuri de munca dar si agricultura) teme prioritare intre preocuparile romanilor.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=45036&data=2024-07-23