< Imprimare >      ZIUA ONLINE - ECONOMIC - duminica, 7 iulie 2024

Sindicatele franceze acuza: Sandero este de vina pentru concedierile de la Renault

Vestea ca Renault va concedia peste 5000 de angajati a pus pe jar sindicatele. Dominique Chauvin, de la unul dintre cele mai importante sindicate din Franta, a declarat ca "din cauza unor vehicule law-cost precum Sandero, Renault va face disponibilizari la uzinele de masini de clasa mica din Occident" si ca, cel mai mult vor avea de suferit uzinele franceze.

Pentru a contracara efectele crizei economice, Renault pregateste, printre altele, un plan de plecari voluntare ce va fi gata in noiembrie si va implica concedierea a peste 5000 de angajati. Agentia Standard&Poor's a revizuit de altfel perspectiva rating-urilor companiei de la stabil, la negativ, masura ce " reflecta accentuarea nesigurantei legate de capacitatea grupului Renault de a sustine generarea de capital si de a evita deteriorarea indicatorilor financiari".

Dominique Chauvin de la CFE-CGC, unul dintre cele mai importante cinci sindicate franceze, sustine ca uzinele vestice care produc masini de clasa mica sunt in pericol, in special din cauza venirii pe piata a unor masini low-cost concepute de Renault, cum ar fi Sandero. Sindicalistii cred ca Renault va suprima circa 6.000 de locuri de munca in Europa si ca cele mai afectate vor fi uzinele franceze, cum e cea de la Sandouville, unde este produs modelul Laguna, care s-a vandut sub asteptari.Site-ul mai noteaza ca suprimarile de locuri de munca ar putea fi facute pana in iunie 2009. Chauvin crede ca Renault nu-si respecta salariatii si deplange faptul ca producatorul apeleaza la "o strategie expansionista mondiala, in detrimentul bazelor de productie din Franta".

Dupa ce degradarea mediului macro-economic a depasit si cele mai pesimiste prognoze Renault, francezii au decis sa creasca preturile de vanzare, sa inghete sau sa amane unele proiecte neprioritare si sa reorganizeze unele uzine, a anuntat compania joi. Renault a decis totodata sa revizuiasca in minus obiectivul de vanzari pentru anul viitor, de la 3,3 milioane unitati, la trei milioane. Compania a luat aceste decizii in ciuda faptului ca cifra ei de afaceri a crescut cu 2,3% in prima jumatate a anului si ca grupul Renault a reusit sa vanda cu 4,3% mai multe vehicule decat in primele sase luni ale anului trecut. Explicatia pentru schimbarile pe care intentioneaza sa le efectueze Renault este insa legata de criza economica, care s-a dovedit mai dura decat se astepta compania. Cresterea pretului petrolului incetineste cresterea pietei auto. In plus, au crescut si preturile materiilor prime, ratele de schimb au avut o evolutie nefavorabila, criza financiara creste costul de finantare al companiilor, iar marile piete auto din Europa sunt in recul.

Alina OLTEANU

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=9905&data=2024-07-07