< Imprimare >      ZIUA ONLINE - MASS-MEDIA - duminica, 7 iulie 2024

Neuromarketing-ul, stiinta creata sa evalueze efectele publicitatii in subconstientul romanilor

Un nou domeniu stiintific, neuromarketingul, isi face loc pe piata. Si asta in conditiile in care cercetatorii din marketing si-au propus sa raspunda cat mai corect la intrebari stringente pentru cei care lucreaza in publicitate. Mai exact, chestiuni privitoare la atractivitatea crescuta a unei reclame, sau la influenta acestora din urma asupra comportamentul publicului.

Neuromarketing-ul este sinonim cu viitorul pentru publicitarii si companiile lovite de criza economica mondiala, titreaza RealitateaTv. O companie romaneasca studiaza efectele unei reclame in subconstientul romanilor. Metoda se bazeaza pe rezultatele unei electroencefalograme realizate in timp ce o persoana priveste sau asculta un mesaj publicitar.

Procesul este similar unei vizite la medic neurolog, unul dintre elementele cheie fiind o casca cu zeci de senzori care urmeaza sa-i citeasca subconstientul. Singura diferenta este ca electroencefalograma medicala transmite impulsuri creierului pentru a primi reactii. Pentru marketing, impulsul consta intr-un spot publicitar, iar elementele scontate sunt reactiile. "Concret, noi in procesul nostru de analiza si diagnosticare putem spune foarte precis care scene, in ce secventa pot sa creeze o implicare emotionala pozitiva sau negativa si sa sortam aceste scene dintr-un spot publicitar", a declarat Paul Markovits, manager Lab Romania.

Odata cu scaderea drastica a bugetelor rezervate reclamelor si actiunilor de marketing, subconstientul uman a inceput sa ofere justificari pentru miliardele de euro cheltuiti pentru mesaje publicitare la nivel mondial, titreaza sursa citata.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=46480&data=2024-07-07