< Imprimare >      ZIUA ONLINE - TURISM - duminica, 7 iulie 2024

Autorii unui filmulet intitulat "Romania-the end of choice", reclamati pentru defaimare si instigare la prostitutie si pornografie

Autorii unui clip video postat pe youtube, intitulat "Romania-The End Of Choice", vor fi reclamati autoritatilor competente pentru defaimarea imaginii tarii noastre si pentru instigare la prostitutie si pornografie. Clipul la care facem referire a fost postat pe youtube in urma cu cateva zile, preluand o parte din titlul imnului turistic al Romaniei, "The Land Of Choice", ce abia a fost lansat pe 2 mai, fapt ce a starnit furia asociatiilor profesionale din turism din Romania.

"Turismul poate fi pentru Romania unul dintre motoarele economiei nationale si o reala sansa de pozitionare economica intre natiunile europene. Dupa aproape doua decenii de inconsecventa si lipsa de determinare, se pare ca putem spera ca acest deziderat sa devina realitate, turismul devenind in mod real o prioritate nationala, avand o institutie guvernamentala care si-a inteles rolul si care a stabilit un dialog permanent si eficient cu mediul de afaceri si profesional din turism. Are cineva interesul ca acest lucru sa nu se intample ? Ce facem sa impiedicam o astfel de nedorita ipoteza?", afirma asociatiile profesionale din turism din Romania intr-un protest public, intitulat "The End Of ...Patience" (Sfarsitul rabdarii), remis luni presei.

Reprezentantii asociatiilor arata ca "asa zisa creatie este un vadit act de defaimare a Romaniei, de subminare a intereselor nationale, de distorsionare rau intentionata a imaginii unei destinatii turistice, de instigare la proxenetism, prostitutie, pornografie, pedofilie, trafic de organe pe care numai o minte bolnava le putea lua ca repere de profil si imagine ale propriei tari. Oricat de mult ar fi de condamnt lipsa de eficienta sau moralitate a administratiei sau politicienilor, o astfel de "creatie" de tipul celei in discutie, nu poate fi menita sa imbunatateasca situatia ci numai sa o agraveze, atacul fiind la adresa imaginii si intereselor tarii si natiunii, si nicidecum catre un politician, demnitar sau actiunile acestora".

Potrivit acestora, fenomenul infractional este prezent peste tot in lume, in tari sarace sau bogate, cu regimuri politice democratice sau totalitare, tari cu o buna imagine internationala sau nu, cu guvernanti eficienti sau corupti, cu nivel de trai ridicat sau scazut, peste tot existand probleme de tipul celor mentionate in "creatia" reprobabila a acestor "ilustri necunoscuti", dar in nici o alta tara a lumii nu au existat astfel de "exprimari" defaimatoare la adresa propriilor tari si natiuni si impotriva propriilor interese nationale, ca in cea postata pe youtube.

Grav este ca, in site-ul mentionat, in afara de existenta din spatele butonului "tags" a cuvintelor: parodie, caterinca, panarama, nu exista absolut nicaieri mentionat faptul ca acest material este un pamflet sau o gluma, astfel ca un vizitator decent, dar neavizat ca este o "panarama", va fi convins ca acesta este "adevaratul" imn al turismului romanesc si, in consecinta, oferta si imaginea Romaniei, ramanand socat si oripilat de continutul mesajului.

Trebuie mentionat ca data postarii este 27 aprilie, iar data primei auditii a Imnului Turismului a fost pe 2 mai, deci nu se poate vorbi de o parafrazare a celui oficial sau de o replica satirica, atata timp cat "creatia" a fost facuta publica cu cinci zile inainte de lansarea melodiei "The land of choice", la Mamaia, in prezenta a multor mii de turisti aflati pe Riviera Romaneasca cu ocazia vacantei de 1 Mai.

In aceste conditii, Asociatia Nationala a Organizatorilorde Conferinte si Expozitii (RCB), Patronatul Asociatia Nationala a Agentilor de Turism ( ANAT), Federatia Industriei Hoteliere (FIHR), Organizatia Patronatului din Turismul Balnear(OPTBR), Clubul Presei de Turism (CPTR), Departamentul de Turism al Primariei Bucuresti, Federatia Asociatiilor de Promovare a Turismului (FAPT), Asociatia de Promovarea Turismului - Litoral, Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural (ANTREC) protesteaza public impotriva actelor de defaimare a tarii si subminare a intereselor nationale manifestate prin postarea pe website-ul "youtube" a materialului "Imnul turistic al Romaniei - The end of choice".

ZIUA Online

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=27098&data=2024-07-07