< Imprimare >      ZIUA ONLINE - POLITICA - sambata, 6 iulie 2024

Geoana a pierdut alegerile in ultima saptamana, din cauza Internetului, considera managerul companiei care i-a asigurat lui Basescu serviciile de online

Aproximativ sase milioane de romani au intrat in contact online cu mesajul de campanie al lui Traian Basescu si l-au vizionat in mod repetitiv, a estimat Justin Kadima, managerul companiei online Republika Interactive, care i-a asigurat lui Basescu o parte din serviciile de online "guerilla" in timpul campaniei prezidentiale, informeaza money.ro .

Una dintre marile greseli ale PSD, care avea niste medii de comunicare securizate, a fost ca nu a securizat si Internetul si i-a lasat lui Basescu posibilitatea de a se exprima in real time (n.r. timp real)", spune Kadima.

Internetul a fost un factor decisiv, spune Kadima, fiind o mare diferenta dintre campania online a lui Basescu si campania online a lui Geoana.

Lovitura de gratie a lui Basescu, crede Kadima, a constat in publicarea pe Internet a pozelor in care Geana era vazut iesind din resedinta lui Sorin Ovidiu Vantu.

"Pozele au fost publicate pe Internet in timp real. Nimeni n-ar fi publicat pozele inainte de ultima dezbatere, iar pentru Basescu era primordial sa le dea inainte. In acel moment, solutia salvatoare a fost Internetul si modul in care a fost folosit", afirma Kadima.

Pozele au aparut pe site-ul Academiei Catavencu, hotnews.ro si zoso.ro cu cateva ore inainte de dezbaterea finala, timp in care agentiile online care lucrau pentru Basescu au avut timp sa se ocupe de propagarea mesajului. "Mii de comentarii au aparut in acea zi pe aceasta tema", spune Kadima.

Kadima afirma ca PSD nu a avut o strategie online clara, in majoritatea cazurilor nefacand altceva decat sa raspunda punctual la actiunile online ale sustinatorilor lui Basescu.

"Nu ni s-au contracarat foarte multe dintre actiunile noastre, mai ales in ultima saptamana. In general, PSD s-a ocupat mai mult de partea de activism online. In rest s-au multumit sa copieze sau sa raspunda punctual", declara Kadima.

"Mai ales in ultima saptamana nu au actionat decisiv, motiv pentru care am avut mana libera, nefiind atacati, neavand parte de actiuni creative care sa ne tina ocupati. Am avut posibilitatea sa transmitem mesajul", a spus directorul Republika Interactive.

Kadima s-a ferit sa estimeze care a fost valoarea totala a investitiilor care s-au facut in mediul online in timpul campaniilor prezidentiale.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=47572&data=2024-07-06