< Imprimare >      ZIUA ONLINE - POLITICA - vineri, 5 iulie 2024

Tariceanu: Masura de suspendare a taxei de poluare auto nu as promova-o in conditii normale

Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat vineri, la o intalnire cu studentii si cadrele didactice de la ASE ca masura de suspendare a taxei de poluare auto nu este una pe care ar promova-o, in conditii normale.

"Masura de suspendare a taxei de poluare auto nu este una pe care as promova-o in conditii normale, insa a trebuit sa o accept si nu va ascund ca spectrul pierderii locurilor de munca la Dacia si in industria auto nu este o situatie care sa fie de neglijat pentru un prim ministru. Nu cred ca este o masura pe care as promova-o in alte conditii normale, dar in aceste conditii, cu oarecare rezerva, a trebuit sa o accept. E o perioada dificila. Drama sociala a celor care isi pierd locurile de munca nu poate fi inteleasa bine decat de cineva care traieste ceva similar si, de aceea, cred ca trebuie sa facem tot ce se poate pentru a evita aceasta problema sociala, care necesita masuri foarte speciale, la randul ei", a spus premierul, relateaza Agerpres.

Seful Executivului a arata ca Romania se confrunta cu importurile mari de masini second-hand, acesta fiind un fenomen izolat in Uniunea Europeana, in conditiile in care acesta nu s-a manifestat in tarile vechi membre ale UE.

"Acest fenomen de import de masini second-hand este o aberatie specifica momentului pe care-l traieste Romania pe linie de tranzitie", a apreciat Tariceanu.

Premierul a atras atentia asupra faptului ca s-a reusit, nu foarte usor, atragerea unei investitii majore in Romania - si anume Renault - investitie care se ridica in prezent la 1,3 miliarde de euro.

"Au creat locuri de munca, le-au mentinut pe cele existente si au adus o seama de furnizori si se adreseaza unei piete acaparata de aceste importuri de second-hand, unde am o problema dubla", a aratat Tariceanu.

Potrivit acestuia, pe de o parte, sunt afectate locurile de munca din industria auto, iar pe de alta parte, apar costuri suplimentare de dezmembrare a a masinilor vechi.

"Ii facem fericiti pe cei de acolo si, in schimb, aducem toate vechiturile in Romania. Dupa noile reglementari ale UE, costurile de dezmembrare ale masinilor vechi sunt uriase, pentru ca nu mai ai voie sa arunci totul la gramada. Ei pun metal, plastic, sticla etc. Cine suporta costurile astea? Noi, Guvernul, statul, bugetul, contribuabilii. Dar nu sunt de acord", s-a revoltat primul ministru.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=16520&data=2024-07-05