< Imprimare >      ZIUA ONLINE - POLITICA - miercuri, 28 octombrie 2009

Un parinte duhovnic spunea odata: Cine crede ca se trage din maimuta, se trage din maimuta, cine crede in Dumnezeu, e fiul lui Dumnezeu

Aspirantul la portofoliul Educatiei, Daniel Funeriu, crede ca darwinismul este o "teorie stiintifica validata"

Avem o veste proasta pentru domnia sa. Fosila extrem de bine conservata a primatului cunoscut ca "Ida" nu este legatura lipsa dintre omenire si maimute, ci apropiata de lemuri, conform celor mai recente declaratii ale cercetatorilor.

Ministrul desemnat al Educatiei de catre Lucian Croitoru, Daniel Funeriu, afirma, intr-un interviu acordat miercuri HotNews.ro si realizat de Dan Tapalaga, ca darwinismul trebuie studiat in scoli, pentru ca este o teorie stiintifica validata. Cat priveste prezenta simbolurilor religioase, a declarat: "Eu, de exemplu, cand ma uit la o icoana, ma gandesc la traditie si abia apoi sunt penetrat de sentimentul religios cand ma uit la acea icoana". Funeriu este unul dintre expertii cooptati in Comisia prezidentiala si si-a adus aportul atat la pactul national pentru educatie, cat si la redactarea legilor din domeniu.

"Nu suntem in situatia sa alegem, ori darwinism, ori religie. Noi trebuie sa oferim copiilor Romaniei alternative si ei sa decida ce li se potriveste mai bine. Vreau sa spun clar, limpede, cu subiect si predicat: darwinismul este o teorie stiintifica validata care trebuie studiata in scoala explicit, nu doar implicit. In acelasi timp, Constitutia Romaniei garanteaza studiul religiei in scoala. Stiinta nu poata sa raspunda la toate intrebarile pe care si le pun oamenii, indivizii, tot asa cum religia, sentimentul religios, nu poate sa suplineasca progresele stiintifice si tehnice. Prin urmare, cred ca va trebui sa avem o discutie foarte relaxata, foarte responsabila, in care sa depasionalizam acest subiect".

Despre prezenta simbolurilor religioase in salile de clasa, el a declarat: "As vrea sa va dau un raspuns simplu, raspunsul din punctul meu de vedere nu este simplu. Simbolurile religioase au doua caracteristici: ele sunt intr-adevar simboluri religioase, dar au si o latura a traditiei, a culturii noastre nationale. Eu, de exemplu, cand ma uit la o icoana, ma gandesc la traditie si abia apoi sunt penetrat de sentimentul religios cand ma uit la acea icoana. Deci, eu cred ca trebuie sa avem o abordare in primul rand legala, mai apoi cred ca trebuie sa le gandim din prisma traditiilor".

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=42971&data=2009-10-28