< Imprimare >      ZIUA - AUTO - miercuri, 7 octombrie 2009

CRUZE creat pentru CRIZA

Chevrolet Cruze este un sedan comod care se remarca in primul rand prin pretul bun in raport cu ce ofera. Este o masina executiva, dar poate fi si incapatoare pentru orice tip de vacanta ti-ai planui. Am parcurs la volanul noului Cruze peste 600 de km si n-as avea sa-i fac prea multe reprosuri pentru o masina din gama ei care are un pret de plecare, la oferta, pentru motorul 1.6 litri benzina, de doar 10.700 de euro cu TVA.

Cruze este, la origini, o masina nascuta dintr-un parteneriat pe care General Motors l-a facut cu Suzuki. A doua generatie, aparuta la finele lui 2008, este o masina cu totul noua care a adus marca si pe piata europeana. Primul Cruze a fost gandit si livrat doar pe piata din Japonia. Avea alta forma, platforma fiind folosita de Suzuki pentru modelul Ignis, produs in Ungaria, si Swift. Noul Cruze a sarit din gama masinilor de oras, inscriindu-se in alta clasa, cea a compactelor, ca descendent direct din Daewoo Nubira. Modelul a fost o mare provocare pentru GM de vreme ce, conform declaratiilor oficialilor americani, pentru dezvoltarea lui Cruze s-au cheltuit, inainte de izbucnirea crizei, nu mai putin de patru miliarde de dolari in cadrul unui proiect la care a lucrat vreme de 27 de luni o echipa internationala de ingineri si designeri. Platforma folosita pentru noua generatie de Cruze este GM Delta II, pe care au fost ridicate Astra, HHR, Pontiac G5 sau Opel Zafira.

Cruze ofera un cockpit bine desenat si ergonomic impartit, din care aproape ca nu lipseste nimic. Comenzi pe volan, tempomat, aer conditionar, mufa line-in sau sistem GPS intergat, optional. Interiorul seamana izbitor cu cel al Astrei. Materialele folosite sunt de calitate medie, insa acest lucru nu deranjeaza. Scaunele sunt comode si ofera o vizibilitate buna. Preiau, in combinatie cu suspensiile demne de o executiva, din socurile soselei oferind senzatia de comfort. De remarcat spatiile de depozitare, in special cele de pe usile laterale, care permit transportul in siguranta al unei sticle de doi litri.

Eu am testat un Cruze propulsat de un motor diesel de doi litri care furnizeaza 150 de cai putere. Suficient pentru orice tip de traseu abordezi. Am incercat Cruze-ul pe autostrada, pe serpetine si chiar si pe drumuri desfundate, cum sunt cele din Dobrogea de pe lAnga antica cetate Capidava. Chiar daca dispui de 300 de Nm, vei simti ca te afli intr-o executiva, nu intr-un vehicul sportiv. Cu alte cuvinte, daca cineva se asteapta sa demareze in tromba cu un Cruze ar trebui sa se lase pagubas, pentru ca ii trebuie peste zece secunde sa ajunga la 100 de km/h, desi cifra de catalog indica 8,9 secunde. Masina este facuta pentru drum lung, calatorii de placere sau comoditate intr-un trafic infernal. La capitolul siguranta, nu-i lipsesc sistemele ESP si TCS, acestea intrand in functiunea efectiva numai atunci cand masina se cere adusa la punctul de siguranta. La un asemenea motor, nici consumul n-a fost de neglijat. Poate atinge 11 litri/100 de km in-tr-un trafic de Bucuresti, se situeza undeva pe la 8 litri la o viteza medie de 125 de km/h pe autostrada, si coboara in extraurban la 6 litri/100 de km. Destul de bine pentru un autovehicul de 4,6 metri lungime si aproape 1500 de kg. Cruze este o masina cu aspect impunator care are un pret bunicel pentru categoria din care face parte.

Design exterior ........................................8

Design interior .........................................8

Utilitate interior .......................................8

Calitatea materialelor ..........................7

Pozitie in scaun .......................................8

Vizibilitate fata .........................................8

Vizibilitate spate .....................................6

Sistemul de franare ..............................7

Capacitate portbagaj ...........................8

Directie .........................................................7

Suspensii .....................................................8

Feeling .........................................................7

Consum........................................................6

Pret .................................................................7

BenziNA

1.6/113 cp...................................................................................de la 13.200 la 15.165

1.8/141 cp...................................................................................de la 14.665 la 16.970

MotorinA

2.0/125 cp...................................................................................de la 14.900 la 15.665

2.0/150 cp...................................................................................de la 16.265 la 17.370

Catalin F. VARZARU - catalin.varzaru@ziua.ro

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/display.php?id=259731&data=2009-10-07