< Imprimare >      ZIUA ONLINE - POLITICA - miercuri, 8 iulie 2009

PDL a cheltuit cel mai mult la europarlamentare, peste 9 milioane de lei, EBa si UDMR la egalitate

Alegerile europarlamentare din 7 iunie au scos din bugetele partidelor sume importante, cele mai mari cheltuieli fiind inregistrate de PDL, secondat de Alianta PSD-PC si PNL, in timp ce UDMR se afla aproape la egalitate cu Elena Basescu, informeaza Autoritatea Electorala Permanenta (AEP), citata de NewsIn.

PDL a cheltuit la europarlamentare 9.335.996 de lei, din care 5.779.539 de lei sunt cheltuieli angajate restante, iar rezultatul financiar al campaniei este de minus 3.873.575 de lei. Democrat-liberalii au avut venituri pentru campania electorala de doar 5.462.421 de lei. Cele mai mari sume au fost orientate de democrat-liberali catre publicitate in presa, radio si TV( 5.691.892 de lei), tiparituri si materiale promotionale (2.421.474 de lei) si publicitate stradala (724.279 de lei).

Alianta PSD-PC a scos din buzunar pentru campanie 6.967.222 de lei si i-au ramas cheltuieli restante de 3.590.040 de lei. In acelasi timp, rezultatul financiar al campaniei social-democratilor este de minus 3.482.348 de lei, iar veniturile acestora s-au ridicat la 3.484.874 de lei. Social-democratii au preferat sa investeasca cel mai mult in tiparituri si materiale promotionale (2.452.227 de lei), pe locul doi fiind publicitatea stradala (1.371.470 de lei), urmata de sondaje, cercetare si consultanta (1.075.708 de lei). PSD a cheltuit pentru publicitate in presa, radio si TV 642.539 lei.

La randul sau, PNL a investit in campanie 2.918.110 de lei si are 769.173 de lei cheltuieli restante. Rezultatul financiar al campaniei liberalilor este de minus 392.127 de lei, in timp ce veniturile s-au ridicat la 2.525.982 de lei. Liberalii si-au impartit cea mai mare parte a banilor intre publicitatea stradala(946.313 de lei) si publicitatea in presa, radio si TV(877.589 de lei), urmate de tiparituri si materiale promotionale (679.296 de lei).

De asemenea, UDMR a cheltuit pentru alegerile europene 499.089 de lei, avand cheltuieli restante de 63.721 de lei si venituri realizate de 435.367 de lei. Formatiunea a investit cel mai mult in tiparituri si materiale promotionale (167.631 de lei) si in publicitate in presa, radio si TV(126.398 de lei).

Totodata, campania candidatului independent, Elena Basescu, a costat 487.939 de lei, ramanandu-i la final un surplus de 3.568 de lei. Elena Basescu a primit fonduri in valoare de 58.601 de la un partid si donatii in valoare de 491.507 de lei. Ea a cheltuit in principal cu publicitatea in presa, radio si TV(276.068 de lei), precum si cu tipariturile si materiale promotionale (196.964 de lei).

PRM a cheltuit cu promovarea la europarlamentare 164.219 de lei, ramanand cu 15.780 de lei, dupa ce veniturile partidului s-au ridicat la 180.000 de lei. Cei mai multi bani au fost alocati de PRM pentru tiparituri si materiale promotionale (108.370 de lei) si pentru publicitatea in presa (34.912 de lei).

In plus, cheltuieli importante a avut si PNTCD, respectiv 690.460 lei. Taranistii au inregistrat cheltuieli restante de 227.869 de lei, incheind campanie cu un minus de 145.076 de lei, iar veniturile acestora s-au ridicat la 545.384 de lei. PNTCD nu a reusit sa intre in Parlamentul European.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=32814&data=2009-07-08