< Imprimare >      ZIUA ONLINE - IT&C - luni, 15 iunie 2009

Microsoft vrea sa revina pe piata antivirusilor cu programul Morro

Microsoft se pregateste sa lanseze un program antivirus gratuit, devenind, astfel, un concurent serios pentru producatorii Symantec si McAfee, scrie presa internationala, citata de Wall Street.

Oficialii spun ca, in prezent, se testeaza un astfel de serviciu pentru PC-uri in interiorul companiei, urmand ca, in perioada urmatoare, sa puna la dispozitie versiunea beta a acestui produs, botezat Morro.

Microsoft a anuntat ca Morro va oferi caracteristici de baza pentru a combate o paleta larga de virusi, care este asemanator cu produsele Symantec si McAfee si care costa aproximativ 40 dolari pe an. In 2006, gigantul american a intrat pe piata cu Live OneCare, produs care s-a dovedit a fi un esec comercial.

In replica, oficialii Symantec si McAfee au declarat ca nu vad Morro ca o amenintare. 'Pachetul gratuit de la Microsoft este o versiune demontata a produsului OneCare pe care compania l-a desfiintat', a afirmat pentru Business Times, Janice Chaffin, presedintele diviziei Consumer din cadrul Symantec.

La randul sau, Joris Evers, purtator de cuvant al producatorului de soft-uri pentru securitate McAfee, a declarat ca firma pe care o reprezinta se pregateste pentru o crestere puternica in ciuda competitiei venite din partea produselor gratuite anti-virus existente in piata.

Liderul mondial al sistemelor de exploatare, Microsoft, a inregistrat o scadere a profiturilor cu 32 la suta, in primul trimestru al acestui an. In plus, compania a desfiintat 5.000 locuri de munca in ianuarie, lucru care n-a fost, totusi, suficient intrucat cifra de afaceri a scazut cu 6 procente, la 13,6 miliarde d

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=30711&data=2009-06-15