< Imprimare >      ZIUA ONLINE - IT&C - vineri, 17 aprilie 2009

Online-ul bate criza!

- Cheltuielile mondiale pentru publicitate vor scadea, in decursul acestui an, cu aproape 7 la suta, la 453 de miliarde de dolari, dintre toate mijloacele de promovare doar Internetul urmand sa cunoasca o crestere pe acest domeniu, se arata intr-un studiu dat publicitatii de catre agentia ZenithOptimedia si preluat de Agerpres.

Scaderile preconizate vor surveni pe fondul problemelor financiare inregistrate de companii, din cauza reducerii vanzarilor, considera specialistii pietei de profil. In afara de Internet, si televiziunea va ramane mijlocul de informare cel mai folosit de sectorul publicitar, cu o crestere de la 38,1 la 38,6 la suta. Pe acest fond, veniturile din publicitate vor scadea, totusi, cu 5,5 procente, televiziunile avand de suferit din cauza cresterii numarului de concurenti, estimeaza ZenithOptimedia.

Cel mai mult va avea de suferit sectorul presei scrise, din cauza reorientarii cititorilor catre zona online, pentru care cheltuielile publicitare vor scadea cu aproape 12 la suta, sustin reprezentantii agentiei de studii.

'Daca guvernele reusesc sa suprime activele toxice care otravesc piata creditelor si daca programele lor de relansare vor readuce cresterea economica, agentii de publicitate isi vor recastiga increderea', subliniaza cercetarea ZenithOptimedia.

In acest context, specialistii prevad o crestere a cheltuielilor publicitare mondiale de 1,5 la suta, in 2010, si de 4,5 la suta in 2011. Potrivit sursei citate, se anticipeaza o incetinire a scaderii pietei de publicitate la finalul lui 2009, si o posibila relansare in 2010.

ZenithOptimedia este una dintre cele mai mari agentii de cercetare media din lume, cu 195 de birouri deschise in peste 70 de tari.

Z.O.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=26007&data=2009-04-17