< Imprimare >      ZIUA ONLINE - ECONOMIC - joi, 31 iulie 2008

Romania revine in ofertele turistice ale marilor tour-operatori

Ministerul Turismului a incheiat parteneriate cu principalii tour-operatori din Europa - Dertour, Thomas Cook-Neckerman si ITS - pentru promovarea Romaniei in cataloagele acestora, din 2009. In perioada urmatoare vor avea loc negocieri si cu compania germana TUI. Suma ce se va cheltui pentru publicitate in cataloagele acestora este estimata la 200.000 de euro. Tour-operatorii si-au aratat interesul in special pentru prezentarea unor circuite, a unor orase si a litoralului. Ministerul Turismului va organiza si unele activitati de promovare si publicitate prin intermediul companiilor aeriene, valoarea estimata pentru acestea fiind de circa 120.000 de euro, relateaza The Money Channel.

Sunt vizate companiile aeriene Tarom si Carpatair, dar si operatorii low-cost, precum My Air, WizzAir, EasyJet si Ryanair. In prezent, din bugetul total pentru promovare alocat in 2008, s-au cheltuit 53% din fonduri, adica peste 2,7 milioane de euro. Suma include organizarea de expozitii, targuri si congrese, in Romania si in strainatate, si redactarea caietului de sarcini pentru constructia brandului turistic al Romaniei.

Bugetul disponibil pentru ultimele luni ale anului este de peste 2,4 milioane de euro.

Peste 1,7 milioane de turisti straini au venit in Romania in primul trimestru al anului, in crestere cu 46% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Dintre acestia, mai mult de 60% provin din Uniunea Europeana.

A.E.

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=10250&data=2008-07-31