< Imprimare >      ZIUA ONLINE - ECONOMIC - sambata, 21 iunie 2008

Autostrada cu lingurita, dar pe trei benzi

La aproape un an de la inceperea lucrarilor la faimoasa Autostrada Bucuresti-Brasov, considerata de guvernanti un proiect de maxima importanta pentru viitorul patriei, nu exista nici un metru de drum finalizat. In schimb, Ministerul Transporturilor si-a dat seama ca volumul de trafic a crescut considerabil de la momentul realizarii studiului de fezabilitate pentru tronsonul Bucuresti-Ploiesti si a cerut construirea unei benzi suplimentare pe ambele sensuri. In ritmul actual de lucru, cu santiere aproape inchise din lipsa finantarii, cele mai optimiste estimari dau ca termen de finalizare ai celor 62 de kilometri de autostrada, de la Bucuresti la Ploiesti, sfarsitul anului 2010. Cum turnarea unui kilometru de asfalt in Romania dureaza in medie cat ridicarea unei insule artificiale in Dubai, intreaga autostrada va fi gata pe undeva prin 2014. In cel mai bun caz. Intre timp, asteptam cu sufletul la gura terminarea Autostrazii Soarelui, unde lupta pentru ultimii 52 de kilometri va dura cel putin doi ani.

Potrivit Companiei Nationale de Autostrazi (CNADNR), volumul de trafic a crescut considerabil de la momentul realizarii studiului de fezabilitate pentru autostrada Bucuresti-Ploiesti in anul 2002, autoritatile cerand largirea la trei benzi pe sens a sectorului de autostrada cuprins intre kilometrii 7 si 45. Extinderea tronsonului nu va necesita achzitia de terenuri suplimentare, suprafata aferenta extinderii la trei benzi fiind asigurata din faza de proiectare pentru doua benzi pe sens. De asemenea, CNADNR a solicitat construirea unui nod rutier la Nuci, in judetul Ilfov.

Viitoarea autostrada Bucuresti-Brasov este impartita in patru tronsoane: Bucuresti-Moara Vlasiei, Moara Vlasiei-Ploiesti, Ploiesti-Comarnic si Comarnic-Brasov. Lungimea totala a autostrazii ar urma sa fie de aproximativ 174 de kilometri.

Adrian ENCULESCU

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=8130&data=2008-06-21