< Imprimare >      ZIUA ONLINE - AUTO - marti, 4 martie 2008

Dacia Sandero a fost lansata la Salonul Auto de la Geneva

Dacia a lansat la Salonul Auto de la Geneva noul logan Sandero, un automobil derivat din Renault Sandero, model lansat anul trecut in Brazilia. Noul automobil este un hatchback de clasa mica, avand o lungime de 4,02 metri si un spatiul de depozitare de 320 de litri in portbagaj. Printre dotarile masinii se numara ABS, airbag-uri frontale si laterale, precum si un sistem de asistenta la franarea de urgenta in premiera pentru marca Dacia. Sandero va beneficia de trei ani de garantie, sau 100.000 de kilometri, pe majoritatea pietelor europene pe care va fi comercializata. Odata cu lansarea ultimei creatii, Renault a prezentat si noua emblema a autoturismelor fabricate la Pitesti.

Masina mai este dotata si cu centuri de siguranta in trei puncte, structuri ranforsate sub bord si bare de otel in usi, pentru a implini normele de securitate cerute atat in Europa cat si in America de Sud.

Noul model este al cincilea autoturism dezvoltat de Renault si Dacia pe platforma Logan (B0). Celelalte patru versiuni fabricate pe aceasta platforma sunt Logan Sedan, Logan MCV (break), Logan VAN (furgoneta) si Logan Pick-Up (mini camioneta).

Oficialii Dacia spun ca noul model va fi comercializat in Romania din a doua parte a acestui an, la preturi similare Logan Sedan. Cel mai ieftin automobil de acest fel costa 6.400 de euro, cu TVA inclus, si este echipat cu un motor pe benzina de 1,4 litri, care dezvolta 75 CP. Cel mai scump Logan Sedan costa 11.205 euro, cu TVA, si are un motor diesel de 1,5 litri si 85 CP.

Noul hatchback va fi disponibil in patru variante de motorizare, respectiv doua pe benzina si doua diesel. Unul dintre motoarele pe benzina va avea 1,4 litri si 75 CP, iar celalalt va avea 1,6 litri si 90 CP. Motorul diesel, de 1,5 litri, va fi disponibil in doua variante de putere, 70 CP si 85 CP.

''Ma bucura sa constat ca proiectul, care a demarat in urma cu aproximativ 10 ani, de revitalizare a industriei de automobile romanesti, prinde un contur din ce in ce mai puternic. Dupa cum ati vazut, volumul de productie de la Pitesti ajunge la 350.000 de unitati pe an si acest element va consolida pozitia Romanei de principal producator in industria automobilului in zona Europei Centrale si de Sud-Est'', a afirmat premierul Calin Popescu-Tariceanu, prezent la Salonul de la Geneva.

Dacia a vandut, pe plan mondial, anul trecut, peste 230.000 de automobile, in crestere cu 17,4% fata de 2006. In ianuarie, vanzarile totale ale brandului Dacia in Europa au crescut cu 118,1%.

Dacia si-a schimbat si sigla, ca parte a strategiei de repozitionare pe piata, pentru atragerea clientilor tineri si activi. Noua sigla Dacia este o combinatie intre identitatile vizuale ale Renault si Nissan, grupul din care face parte Dacia, dar pastreaza aceeasi forma. Mai mult, Dacia intentioneaza sa schimbe profilul clientilor si sa pozitioneze Logan pe piata ca masina ideala pentru tinerii intre 25 si 35 de ani.

"De regula, schimbarea logoului unei companii se intampla in momentul in care sunt necesare aduceri la zi. In 2000, Dacia a schimbat sigla nu doar pentru ca avea un nou proprietar, ci si pentru ca lansa o noua gama de produse si tintea un nou public", a spus vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, in urma cu cateva zile.

Adrian ENCULESCU

Articol disponibil la adresa http://www.ziua.net/news.php?id=4163&data=2008-03-04