Ziua Logo
  05:20, marti, 9 iulie 2024
 Cauta:  
  Detalii »
Social
Abandonul scolar, prevenit in Capitala prin sistemul "After school"
-- Elevii proveniti din familii defavorizate, aflati in pericol de abandon scolar si fara posibilitatea de indrumare si supraveghere la lectii, au sansa de a depasi aceste greutati in centrele "After school" infiintate in unitatile de invatamant de primariile de sector din Bucuresti.
 26 martie, 17:27 
Patru asemenea centre au fost inaugurate, miercuri, in Sectorul 2, de primarul Neculai Ontanu, la scolile generale nr. 25, nr. 4, nr. 58 si nr. 26. "Autoritatea locala urmareste reducerea riscului ca elevii sa ajunga pe strazi, in gasti de cartier ce-i pot influenta negativ, intr-o perioada in care pericolul drogurilor si al altor "miraje" au devenit de maxima actualitate. Dezvoltam si noi acest proiect aplicat cu succes in numeroase tari europene, ce presupune realizarea in scoli a unor spatii destinate acelor elevi care, dupa terminarea orelor de curs, gasesc aici o alternativa de a petrece timpul pana la sosirea parintilor, studiind sau doar recreeandu-se", ne-a declarat edilul.
In Sectorul 3 al Capitalei, primarul Liviu Negoita a infiintat deja, sub denumirea de Centre de zi, asemenea spatii in zece scoli. "In prezent, 75 elevi cu varste intre 7-14 ani primesc masa de pranz, isi fac temele supravegheati de dascali si sunt meditati pentru examene, in cadrul centrelor deschise la scolile generale nr. 54, nr. 80, nr. 81, nr. 84, nr. 87, nr. 92, nr. 94, nr. 95, nr. 112 si nr. 116. Tot aici, copiii desfasoara activitati de terapie ocupationala, sunt initiati in utilizarea computerului si primesc consiliere psihologica", ne-a declarat primarul Negoita.
De asemenea, in Sectorul 6, edilul Cristian Poteras a amenajat, de curand, cu banii primariei, 4 spatii de tip "After school", alaturi de cele 6 existente.
Admiterea" in astfel de centre
"Admiterea" in centrele de tip "after school" se realizeza in functie de cerintele administratiei locale. Astfel, in Sectorul 3 se face la cererea parintilor/reprezentantului legal ori la sesizarea altor persoane din comunitate sau din cadrul scolii, fiecare copil beneficiind de un plan personalizat de servicii. Acesta va fi realizat pe baza evaluarii facute fiecarui copil in parte la admiterea in centru si va cuprinde obiective operationale, etape si activitati concrete, responsabilitati si evaluare.
In Sectorul 2, aproximativ 120 de copii ai claselor I-VIII sunt selectati in proiect si alesi de conducerea unitatilor de invatamant, deoarece acestea cunosc in detaliu problemele parintilor si a copiilor acestora. In functie de propunerile facute, Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului realizeaza anchetele la domiciliu pentru a stabili exact cadrul familial al elevului si modul cum acesta poate fi ajutat.
Proiect justificat de ancheta Primariei si a Inspectoratului scolar
Primaria Sectorului 2, in parteneriat cu Inspectoratul scolar al Sectorului 2, a analizat modul in care se desfasoara procesul educational, ocazie cu care au fost evidentiate urmatoarele aspecte: in cele 41 unitati destinate invatamantului primar si gimnazial, in anul scolar 2007-2008 au fost incadrati un numar de 22.456 elevi, din care: 11.042 elevi in invatamantul primar si 11.414 elevi in invatamantul gimnazial. Din cauza numarului mare de absente, 249 elevi sunt repetenti in invatamantul primar, iar in cel gimnazial sunt 600 de repetenti, din acelasi motiv.
Prin DGASPC, autoritatea locala a hotarat sa ia masuri in vederea stoparii acestui curent, prin infiintarea de servicii sociale, simultan, in mai multe unitati de invatamant, care respecta standardele minime obligatorii si care functioneaza in regim de centre de zi. Programul after-school reprezinta o alternativa pentru parinti care se afla in situatia de a decide supravegherea copilului de catre vecini, bunici sau bona sau daca efectuarea temelor scolare constituie un motiv de stres, daca doresc sa-i supravegheze si instruiasca insa timpul le este limitat.
Absente scolare incurajate de parinti
Absenteismul este frecvent si nu de putine ori este incurajat chiar de parinti, care lasa fratii mai mici in grija fratilor de varsta scolara, sau le incredinteaza sarcini domestice pe care trebuie sa le indeplineasca in timpul programului scolar, in detrimentul efectuarii temelor, arata rezultatele anchetei autoritatilor. "Cum scolaritatea reprezinta o perioada extrem de importanta, Primaria, pentru a se asigura de cel mai bun start al copiilor defavorizati din Sectorul 2, s-a mobilizat in vederea inaugurarii spatiilor "after-school" in regim de stat, destinat numai pentru copii care provin din familii defavorizate, familii monoparentale, familii cu multi copii", ne-a declarat Ontanu.
Salile de primire a micutilor au fost dotate corespunzator si conform varstei lor cu mobilier modern, material didactic bogat, folositor in diversele tipuri de activitati, care corespund standardelor internationale, asigurand un climat primitor si deschis prin organizarea mediului educational cat mai eficient si stimulator.
Activitati educative
Avand in vedere ca beneficiarii vin la ìafter schooli dupa terminarea orelor de scoala si sunt deja obositi, le sunt propuse activitati specifice nivelului de dezvoltare al copiilor, care sa-i solicite intr-un mod placut, recreativ, distractiv. Forma predominanta a activitatilor vor fi deci ludice si chiar activitatile noastre cu scop educativ vor lua forme usoare de joc si distractie.
Activitatile educative realizate de instructorii de educatie sub coordonarea specialistilor (psiholog/psihopedagog), in esenta, consta in: ajutor la efectuarea temelor pentru a doua zi si a celor suplimentare; integrarea copilului in programul zilnic; facilitarea relatiilor interpersonale dintre copii; dirijarea jocului individual si colectiv in atmosfera de comunicare stimulativa; sustinerea performantelor scolare pentru dezvoltarea individuala a personalitatii copiilor; stimularea creativitatii, aptitudinilor si talentelor copiilor, insusirea unor abilitati in domeniu utilizarii computerului, limbii engleze, muzicii, precum si a jocurilor logice, distractive; dezvoltarea capacitatii de comunicare, constituirea si dezvoltarea limbajului activ; formarea si largirea orizontului de cunoastere, formarea si dezvoltarea conduitei de explorare a mediului inconjurator; formarea conduitei de joc individual si colectiv, a deprinderilor igienice si de autoservire.
Activitati ludice
Activitatile ludice reprezinta un element de sprijin in educatie, la copilul scolar, multe deprinderi si cunostinte fiind dobandite prin joc, iar valorificarea acestui instrument informativ-formativ presupune atribuirea unui continut cu programate finalitati de dezvoltare a potentialului de cunoastere afectiv si volitiv al personalitatii, avand astfel un incontestabil rol terapeutic.
Activitati de formare si dezvoltare a autonomiei personale au caracter permanent si sunt desfasurate de personal, pe cat posibil, cu implicarea activa a copiilor in functie de varsta. Activitati de recreere-socializare: plimbari in parc, vizite la muzee, circ, gradina zoologica, Gradina Botanica, vizionare de spectacole, teatru, participare la targuri, festivaluri sau expozitii pentru copii; organizarea zilelor de nastere; serbari scolare: Serbarea de toamna, Serbarea de Craciun, Serbarea de Paste, Serbarea de 8 Martie si serbarea de Sfarsit de an.
Alte genuri de activitati
Asigurarea mesei sau gustarii de catre cele doua fundatii participante la proiect Organizatia Suedeza de Ajutor Umanitar Individual I.M., Asociatia Hraniti Copiii ñ Feed the Children; testare psihologica in vederea optimizarii ritmului de dezvoltare a personalitatii; parintii vor participa la lectii deschise, pot solicita realizarea unor cursuri optionale si vor beneficia de informatii complete asupra evolutiei scolare a elevului; asistenta medicala, asigurata prin intermediul Serviciului Interventie si Urgente Sociale (Ambulanta Sociala) si a cabinetelor medicale din unitatile de invatamant; asistenta psiho-pedagogica a copiilor cu risc de abandon scolar, cu dificultati de invatare, carente informationale si adaptare scolara; participarea parintilor la lectiile deschise stimuleaza emotii si interese comune si intareste sentimentul participarii la un proces instructiv-educativ de calitate si mandria de a fi printre "copiii gradinitei". La sfarsitul fiecarei saptamani, parintii primesc informatii despre activitatile desfasurate in saptamana respectiva. De asemenea, copiii primesc suport financiar si material (alimente, imbracaminte, rechizite scolare) pentru copil si familie.
Exemplu de orar zilnic: 12.00ñ12.30 masa de pranz; 12.30ñ14.30 activitati recreative; 14.30 ñ 15.30 - activitati educationale suplimentare (calculator, limbi straine, pictura, desen, modelaj, sah, alte activitati); 15.30ñ17.30 pregatirea temelor si exercitii suplimentare; 17.30ñ18.00 preluarea copiilor de catre parinti.
Magda SEVERIN  
 Afisari: 1145  |  Tiparire pagina  |  Tiparire articol (optimizat)  |  Trimitere pe e-mail 
Stirile zilei
 21:46 
Summitul NATO dauneaza alcoolului  2008-03-26
3 comentarii
 20:13 
Razboiul producatori-retaileri in versiune franceza  2008-03-26
 19:50 
Priscilla Presley recunoaste: Am fost victima unui medic care m-a macelarit  2008-03-26
1 comentariu
 19:05 
Cod de bune maniere pentru furnizori si hypermarketuri  2008-03-26
 19:00 
DNA confirma urmarirea lui Ristea Priboi pentru dare de mita  2008-03-26
2 comentarii
 18:56 
Rapid cere 20 milioane de euro daune de la FRF  2008-03-26
5 comentarii
 18:47 
Summitul NATO: Consiliere psihologica gratuita de la SPP  2008-03-26
1 comentariu
 18:32 
La doar 14 ani, sora lui Lindsay Lohan a apelat la operatii estetice  2008-03-26
2 comentarii
 18:05 
Lui Mircea Geoana nu i se par "legale" noile tarife RAAPPS  2008-03-26
1 comentariu
 17:49 
Medicament experimental pentru Patrick Swayze  2008-03-26
 17:46 
Salvat, dupa ce la nastere sangele i-a curs prin corp in sens invers  2008-03-26
 17:38 
Videanu vrea metroul la Primarie, Orban trece RATB-ul la Guvern  2008-03-26
 17:16 
Madalin Voicu spune ca PSD va veni cu un candidat "surpriza" la Primarie  2008-03-26
4 comentarii
 17:07 
Jaguar si Land Rover trec in proprietatea Tata Motors  2008-03-26
3 comentarii
 16:48 
"Sclava" din Bulgaria, obligata sa inoate intre pesti pirania  2008-03-26
2 comentarii
 16:05 
BNR a majorat rata dobanzii de politica monetara pentru a treia oara in acest an  2008-03-26
 16:04 
A asteptat trei ore ca politia sa vina sa aresteze hotul care-i intrase in casa  2008-03-26
1 comentariu
 15:55 
Shekhar Kapur ii ia locul regretatului regizor Anthony Minghella  2008-03-26
 15:34 
Raport CSM: "Scurtmetrajul spagii Muresan-Remes" ar fi fost realizat de Serviciul Tehnic al DNA  2008-03-26
1 comentariu
 15:30 
Curtea Suprema a SUA il avertizeaza pe Bush ca isi depaseste prerogativele  2008-03-26
3 comentarii
 Top afisari / comentarii 
Valid HTML 4.01 Transitional  Valid CSS!  This website is ACAP-enabled   
ISSN 1583-8021, © 1998-2008 ziua "ziua srl", toate drepturile rezervate. Procesare 0.01385 sec.