Un designer american lucreaza la prima super-masina construita numai din lemn. Joe Harmon a echipat bolidul cu un motor V8 de 4,6 litri ce dezvolta 700 de cai-putere, cu aproape 300 mai mult decat un Porsche 911. In plus, ''The Spliter'' (aschia - n.red.) cantareste cu 240 mai putin decat orice alta super-masina din lume si atinge o viteaza maxima de peste 380 km/h, destul cat sa lase in urma orice Ferrari sau Lamborghini.
''Are un raport rezistenta-greutate mai mare decat aluminiul sau otelul si poseda o versatilitate ce face posibile mai multe tehnici diferite de constructie. Aspectul, simtul si mirosul unui material natural precum lemnul nu pot fi contrafacute, iar satisfactia data de obtinerea unei piese dintr-o bucata de lemn este uimitoare'', spune Harmon, citat de Daily Mail.
In varsta de 27 de ani, designerul lucreaza la acest proiect impreuna cu mai multi colegi de la Universitatea din Carolina de Sud.
''Splinter'' beneficiaza de o serie de tehnologii inovatoare, mare parte dintre ele aflandu-se inca in curs de dezvoltare. La fabricarea jantelor s-a folosit o materie prima obtinuta din amestecul lemnului de stejar cu lemn de alun si cires. Fiind vorba de lemn, principala problema era caldura rezultata din activitatea motorului. Studentii au pus insa la punct un sistem de eliminare a gazelor rezultate din ardere. Ele vor fi evecuate pe sub masina, evitand astfel incalzirea lemnului. De asemenea, masina a fost prevazuta cu deflectoare la partea posterioara, rolul acestora fiind initierea unui flux de aer care sa raceasca gazele de esapament.
Totusi, Joe Harmon nu crede ca masina va fi un succes pe piata. Exista temeri ca, oricat de rezistent ar fi lemnul folosit pentru ''Splinter'', el va arde sau va crapa. ''Nu am prea mari sperante ca multi oameni vor dori sa detina una si voi fi surprins sa vad vreo masina din lemn pe strazi prea curand. Procesul de constructie necesita foarte multa munca si nu sunt sigur ca oamenii vor trece peste teama legata de problema sigurantei”?, explica designerul.