Fara indoiala, computerele or sa fie inlocuite de fratii lor mai mici fie ca se numesc iPhone, BlackBerry sau iPaq. Tehnologia informatiei se afla cu un pas inainte si marea intrebare este sustinerea financiara a acestor inovatii. Inca o data, contentul mobil va face diferenta dintre succes si esec. Experienta iTunes a demonstrat ca transferul de proprietate a muzicii printr-un sistem online este un business cat se poate de profitabil. Insa marea provocare vine din zona televiziunii.
Desigur, experienta userului care sta cu ochii pironiti in ecranul minuscul al telefonului in timp ce traverseaza strada este una care cere solutii. Pe de alta parte, ca paradigma, mobilul este inca vazut ca un obiect care apartine sferei intimitatii astfel incat orice reclama introdusa in acest continut mobil este privit cu indoiala. Firesc, daca tot platesc pentru abonamentul TV de ce sa platesc si pentru a-mi fi transferate... reclame?
Concluziile sunt observabile intr-un material jossip.com:
1. Continutul mobil de tip televiziune trebuie sa fie gratuit. Numai asa se vor crea trendurile necesare pentru ca masa de utilizatori sa determine productia.
2. Standardizarea. Daca lucrurile vor continua in aceeasi directie catre nicaieri precum in cazul standardelor DVD, cei care vor adopta noua tehnologie se vor transforma in cea mai infioratoare antireclama.
3. Masina de fabricat stele trebuie sa se orienteze catre acei useri care pot genera continut de calitate de tip "facut acasa". Ei sunt cei care vor continua povestile de succes dupa ce moda serialelor va trece.
4. Avem nevoie de reale inovatii tehnologice care sa faca uitate momentele in care o pagina de internet are nevoie de intreaga putere de procesare a mobilului si de mai mult de un minut pentru a se incarca. De asemenea, furnizorii de semnal mobil trebuie sa dezvolte planuri de business de tip "early-adopters".