Capitala este in topul oraselor din Romania in care si-au pierdut viata sau au avut de suferit motociclistii. Acestora li se adauga cei care circula cu motoscuterele sau mopedele, vehicule la moda in ultimii ani pentru ca nu necesita permis de conducere. O statistica a Politiei Capitalei arata ca, in fiecare luna, peste o suta de persoane care au circulat pe doua roti au avut de suferit si cel putin un om si-a pierdut viata. Astfel, din statistica pentru perioada ianuarie - septembrie 2008, reiese ca au avut loc 815 accidente, in urma carora 12 persoane au murit, 214 au fost grav ranite si alte 696 ranite usor. Un fapt grav subliniat de Politia Capitalei este ca, in peste jumatate dintre cazurile inregistrate anul acesta, adica 413, au fost implicati cei care fac parte din noua generatie de vitezomani pe doua roti: conducatorii de mopede. Numai in luna septembrie s-au produs 118 accidente soldate cu doi morti, 29 raniti grav si 100 raniti usor. Politistii atrag atentia asupra faptului ca, desi numarul vehiculelor cu motor pe doua roti este vizibil mai mic in aceasta perioada a anului, se inregistreaza in continuare accidente cu urmari grave. Spre exemplu, in primele sapte zile ale lunii octombrie s-au produs 15 accidente, soldate cu doua decese, patru au fost ranite grav, iar zece ranite usor. Principalele cauze care conduc la aceste evenimente tragice sunt viteza excesiva a motociclistilor, neacordarea de prioritate de catre soferii aflati in trafic si neasigurarea la schimbarea directiei de mers. De multe ori, vitezomanii pe doua roti au pierdut controlul vehiculului si au cazut, lovindu-se de asfalt, de alte vehicule sau de alte amenajari stradale precum refugii de tramvai , garduri ori stalpi. Totusi, asa cum reiese din datele remise ZIUA Online de Politia Capitalei, cei mai multi conducatori de vehicule pe doua roti au avut de suferit din cauza masinilor. Concret, 55 la suta dintre aceste accidente au fost cauzate de conducatorii de autovehicule, fie ele autoturisme, camioane, dubite etc. In restul cazurilor ( 45 la suta) vina apartine celor care au condus motociclete, motoscutere sau mopedele. Un alt aspect ingrijorator este si faptul ca, in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2007, a crescut cu 46 la suta numarul de accidente, cu 77 la suta numarulu ranitilor grav si cu 39,5 la suta numarul ranitilor usor. In schimb, a scazut numarul celor care si-au pierdut viata in astfel de accidente cu 40 la suta.