Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a platit pana in prezent 100 milioane de lei pentru exproprieri pe tronsonul 1 Bucuresti-Moara Vlasiei (0- 19 km) si urmeaza ca periodic, in functie de stadiul expropierilor, sa porneasca lucrarile la alte tronsoane, a declarat agentiei NewsIn directorul general al companiei, Dorin Debucean.
"Pentru tronsonul 1( 0-19 km) Bucuresti-Moara Vlasiei, al sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, s-au alocat de catre guvern 100 milioane de lei (30 milioane de euro) pentru exproprieri si urmeaza ca periodic, in functie de schitele de cadastru, sa fie promovata H.G. Au inceput lucrarile la primii doi kilometri de catre consortiul Pizzarotti & Tirrena, consultant fiind consortiul Consugal-Consitrans si urmeaza ca in functie de exproprieri sa putem continua lucrarile si pe alte tronsoane. Este un avantaj ca proiectul este avizat de catre toate consiliile locale si de consiliul judetean Ilfov", a declarat Dorin Debucean.
Directorul general adjunct intretinere si administratie din cadrul companiei, Cristian Duica, considera ca expropierile merg greu. Aceasta se intampla deoarece proprietarii sunt nemultumiti de pretul oferit, mai apar suprapuneri peste terenurile deja intabulate la Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, lipsa planurilor parcelare la nivelul localitatilor, iar multi dintre propritarii de terenuri nu mai sunt in tara, a precizat Cristian Duica.
Exproprierile de terenuri sunt aprobate prin Hotarare de Guvern. In acest sens a fost emisa H.G. nr.244/5.03.2008, publicata in Monitorul Oficial nr. 195/13.03.2008 cu stabilirea despagubirilor pentru un umar de 74 autori, reprezentand 80 de dosare de despagubiri. Reprezentantii Primariei Moara-Vlasiei au declarat ca pentru cei 74 autori, respectiv 80 dosare de despagubiri, s-au incheiat procese verbale de acceptare sau neacceptare a valorii despagubirii, urmand a se definitiva hotararea de acordare a despagubirilor. Astfel, din expertizele efectuate la primele dosare de despagubiri valorile la terenurile pe traseul autostrazii se situau intre 4-12 euro/mp.
Dorin Debucean s-a referit si la situatia suprafetelor celor doua paduri care sunt trecute in situl national (Natura 2000 n.red.). "Pentru aceasta padure trebuie sa mai avem un aviz de la Ministerul Mediului pentru a gasi solutia ca sa poata fi defrisata in conditiile legii, deoarece proiectul de la kilometrul 0 la 19 este avizat de CNADNR", a spus reprezentantul companiei.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban a declarat in luna martie pentru NewsIn ca traseul autostrazii Bucuresti- Ploiesti nu poate fi deviat chiar daca lucrarile de expropiere sunt intarziate din cauza unor paduri aflate in patrimoniul de stat.
Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km. Tronsonul a fost impartit pe doua portiuni, respectiv Bucuresti- Moara Vlasiei(19,5 Km) si Moara Vlasiei-Ploiesti (41 km), lucrarile fiind executate de consortiile Pizzarotti &Tirrena si, respectiv, consortiul Euroconstruct format din firmele PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Euroconstruct Trading 98 SRL va construi portiunea situata intre kilometrii 19,5 si 31,6, firma PA&CO International intre kilometrii 31,6 si 42,6, iar compania UMB Spedition intre kilometri 42,6 si 62.
Potrivit Search Corporation studiul de fezabilitate al tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti arata ca investitia necesara pentru acest proiect este de 238 milioane euro, suma aproximativ egala cu cea solicitata de constructori in urma majorarii pretului initial.