Pilotul britanic al lui McLaren, Lewis Hamilton, a ca�tigat duminic� Marele Premiu al Principatului Monaco, a �asea etap� a sezonului de Formula 1, �i a urcat pe primul loc in ierharia pilo�ilor, informeaz� Reuters.
Pe locul 2 s-a clasat polonezul Robert Kubica, de la BMW Sauber, iar pe trei brazilianul Felipe Massa (Ferrari), care a plecat in curs� din pole-position.
In puncte s-au mai clasat australianul Mark Webber (Red Bull-Renault), germanul Sebastian Vettel (Toro Rosso), brazilianul Rubens Barrichello (Honda), japonezul Kazuki Nakajima (Williams Toyota) �i finlandezul Heikki Kovalainen (McLaren). Liderul clasamentului dinaintea cursei din Principat, Kimmi Raikkonen, s-a clasat pe locul 9, in timp ce dublul campion mondial Fernado Alonso a terminat al zecelea.
In clasamentul pilo�ilor Lewis Hamilton conduce cu 38 de puncte. Pe locul secund se afla Kimi Raikkonen cu 35 de puncte, urmat pe trei de Felipe Massa 34 de puncte.
Clasament constructori lor se prezinta in felul urmator: 1. Ferrari 69p, 2. McLaren 53p, 3. BMW 52p.
Marelui Premiu al Monaco, mana cereasca pentru proprietarii de apartamente
In timpul Marelui Premiu al Monaco la Formula 1, terasele apartamentelor aflate de-asupra circuitului sunt inchiriate la preturi exorbitante, metamorfozandu-se in loji de lux pentru spectatori privilegiati.
"S-a terminat cu vremurile cand lucrurile se faceau de la sine, cand proprietarul inchiria apartamentul si pregatea niste gustari pentru oaspetii sai", spune Gerald Moyne, director la First Class Organisation, una dintre societatile "de eveniment" prezente de ceva vreme pe aceasta piata in plina dezvoltare. Pentru ca inchirierea teraselor in timpul Marelui Premiu a devenit o activitate de sine statatoare, de care se ocupa tot timpul anului aceste firme care propun transformarea apartamentelor cu vedere pe traseu in saloane VIP, pentru clientela triata la sange.
"Clientii nostri sunt marile firme, in special banci, sponsori, sau chiar echipele, care vad in MP ocazia de a face operatiuni de relatii publice prestigioase", explica Moyne. Aceste societati sunt pregatite sa plateasca preturi mari, cheltuind pana la 2.500 de euro pentru fiecare oaspete, pentru o gazduire luxoasa: transport pana la terasa, decor, tratatie de mare clasa etc.
Proprietarul de apartament care accepta sa predea cheile cateva zile, isi rotunjeste serios conturile, primind intre 700 si 1.700 de euro pentru fiecare invitat. Reglementarea prevede 2 persoane pe metru linear de balcon. La Acest pret, el consimte fara probleme la cateva amenajari: "Altadata, erau inlaturate cateva obiecte fragile, acum se muta totul dintr-un apartament, se instaleaza mocheta, se fac decoratiuni "Grand Prix", ecrane plate peste tot. In cateva cazuri extreme, clientul cere schimbarea culorii peretilor, care trebuie revopsiti dupa aceea", descrie situatia Frederic Lajoux, seful societatii Miti.
Perioada de aur a fost in jurul anului 2000, cand "bugetele sectorului bancar si ale firmelor de succes erau fara limite", isi aminteste Lajoux, citand un client care a cheltuit 200.000 de euro in week-end pentru 25 de invitati. "Acum, preturile se negociaza, invitatii sunt triati serios, s-a coborat cu picioarele pe pamant".