Odata ajunsi la facultate, studentii se asteapta sa asimileze cunostintele necesare pentru a urma o cariera in domeniul dorit, unde se presupune ca se pune in practica partea teoretica. Cu totii stim insa ca ceea ce invatam la facultate nu ne foloseste decat in proportie de 20% sa zicem la o eventuala angajare, toata teoria implementata cu forta in creierul nostru nefiind suficent de bine sintetizata pentru a putea performa in viata de zi cu zi. Tocmai de aceea, in ziua de astazi, studentii se angajeaza inca din anul I, insa in domenii diferite fata de cele in care ar trebuie sa lucreze, preferand varianta in care pot castiga bani, pot avea o oarece experienta in ceea ce priveste piata muncii, si pot face si facultatea, in cazul in care reusesc sa treaca toate examenele. in ajutorul studentilor care doresc totusi sa gaseasca un job din domeniul pe care l-au ales, si sa creasca d.p.d.v profesional, a venit Uniunea Nationala a Studentilor din Romania (UNSR), care impreuna cu Liga Studentilor din Facultatea de Automatica si Calculatoare (LSAC) a organizat in zilele de 15-16 aprilie, intre orele 10-17, Targul Anual de Joburi si Burse, in Rectoratul Universitatii Politehnica Bucuresti.
La fel ca si in anul precedent, Targul de Joburi realizat de catre UNSR s-a ridicat la nivelul asteptarilor, cele peste 50 de firme prezentandu-si oferta la peste 10000 de studenti. Intrebati daca nu s-au saturat de atatea evenimente de acest gen, majoritatea a afirmat ca privesc targul de joburi drept o necesitate, indeosebi pentru ca de obicei firmele nu pot avea un contact direct cu studentii. Acest aspect este reflectat de numarul mare de studenti care au participat la eveniment, dar si de numarul de firme, pentru acestea fiind un foarte bun prilej de a se populariza. Amploarea targului a fost subliniata si de modalitatile de promovare la care UNSR a recurs pentru organizarea targului. Astfel, in afara de stickere, afise�cu sigla firmelor, flyere fara sigla firmelor, emailurile gen spam la adresele din baza de date, sau bannere, devenite deja o rutina in organizarea evenimentelor de acest gen, UNSR a apelat si la promovarea in presa scrisa, online, posturile de radio si de televiziune, calendare, baloane s.a.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Poate sunt unii studenti care nu si-au gasit jobul cautat pentru ca ori pretentiile firmei vizavi de potentialul lor actual s-au dovedit a fi ridicate, ori oferta prezentata de firma a fost sub asteptari in ceea ce consta ordonarea timpului lor, majoritatea dorind pentru un inceput un job part-time, lucru neagreat de toate firmele. Sunt situatii diferite, firme diferite si studenti diferiti. Iar aceasta diversitate a ofertei a fost initiata doar pentru binele studentilor, deoarece si alte domenii decat IT au putut fi atent studiate, domeniile selectate de catre UNSR fiind urmatoarele: IT, Chimie (Farmaceutice), Publicitate & Media, Telecomunicatii, Transporturi, Economic, Energetica, PR&HR, Constructii, Educatie, Mediu si Mecanica. 11 departamente care au selectat atent firmele ce urmau sa prezinte oferte tentante pentru cei peste 10000 de studenti.
In calitate de partener media, ziarul INFO@POLI a monitorizat intens intreaga desfasurare a evenimentului, asigurand o echipa permanent prezenta in ambele zile ale targului. Putem astfel acorda nota zece atat la modul de organizare, cat si la succesul de care evenimentul s-a bucurat. Ca un feedback din partea noastra, tinuta exemplara a organizatorilor, serviciul de katering non-stop pe tot parcursul evenimentului, atmosfera destinsa din randul studentilor, sunt doar anumite aspecte pozitive ce implica acest calificativ, fapt ce situeaza acest eveniment pe primul loc intr-o ierarhie a tuturor proiectelor de acest gen.
Presedintele UNSR, Gabriel Petrea, despre Targul de Joburi si burse pentru studenti 2008: "Sper ca, in urma acestui eveniment, studentii nostri sa constientizeze mult mai bine importanta formarii lor din puncu de vedere socio-profesional, benefica in primul rand pentru a le da o imagine de ansamblu asupra vietii si asupra aspectelor ce trebuiesc indeplinite pentru un viitor de succes. Tocmai pentru ca potentialul lor este foarte mare, ne-am straduit sa aducem firme din toate domeniile de importanta majora de pe piata muncii, pentru a multumi pe toata lumea, si, cred eu, am si reusit. De altfel, valorile pe care UNSR le promoveaza in toate proiectele, au fost intrutotul respectate si in aceasta privinta, comunicarea, organizarea si solidaritatea reprezentand punctele noastre forte ce au contribuit catre reusita...".