Campania de promovare "Romania, the land of choice" si imnul turistic al tarii noastre au fost lansate oficial vineri la Paris de catre ministrul Turismului, Elena Udrea. Alaturi de Udrea, incepand cu ora 12.00 (ora Parisului), au fost prezenti in fata Primariei Parisului, Ilie Nastase si Nadia Comaneci, protagonistii campaniei publicitare a Romaniei. La Paris, este programat un meci de tenis intre Ilie Nastase si Peter Mc Namara, apoi Nastase va schimba mingi cu cei ce vor fi prezenti la manifestarile organizate de Ministerul Turismului. Si Elena Udrea se va incumeta a schimba cateva mingi cu marele maestru Ilie Nastase. "Am jucat tenis cu ceva timp in urma si numai o jumatate de an", ni s-a destainuit Elena Udrea. Cele doua vedete ale sportului romanesc, Nadia si Ilie Nastase, vor acorda autografe celor prezenti.
De asemenea, vor fi prezente in piata Primariei si doua trupe de dans folcloric romanesc. Mai mult, in cadrul acestei campanii, pe toata perioada desfasurarii conursului Roland Garos, Champs Elysees sunt afisate bannere de promovare a Romaniei turistice. De asemenea, in fiecare pauza publicitara a transmisiilor de la competitia de tenis roland Garos, Eurosport afiseaza sloganul campanie noastre "Romania, the land of choice". Intreaga actiune de vineri, dar si afisajul stradal pe Champs de Elysees a costat 88.000 de euro. "Este o suma infima si cu totii am facut tot ce era posibil sa obtinem cat mai mult in schimbul celor 88.000 de euro. In comparatie cu alte state europene, Romania nu poate sa aloce acum decat sume foarte mici pentru promovare. Este greu sa ne comparam cu tari ca Grecia sau Spania. Dar depunem toate eforturile pentru a reveni in atentia turistilor straini", ne-a mai spus ministrul Turismului. Colaborarea cu Eurosport nu a necesitat alocare de fonduri, postul de televiziune oferind gratuit posibilitatea afisarii sloganului campaniei noastre de promovare.
Elena Udrea ne-a mai spus ca urmatoare actiune de acest fel ar putea fi organizata in Spania. Cele doua spoturi video vor fi difuzate pe doua canale de televiziune, unul european de sport si unul de stiri. De asemenea, ministrul a mai precizat ca spera ca, in acest an, turismul sa creasca cu 10%.