Suparat ca Dacia a inregistrat vanzari record in luna ianuarie, Tageszeitung din Berlin a inceput o campanie de discreditare a masinii noastre populare. "Fara podoabe, invechita, ieftina" o numeste autoarea Natalie Tenberg, in articolul din 25 februarie, din TAZ.de, informeaza HotNews.
Dacia si-a marit de sase ori vanzarile, datorita pretului scazut si programului Rabla din Germania. Pentru Reinhard Zirpel, de la divizia germana a Renault, este o adevarata victorie. Pentru altii, insa, reusita s-a dovedit a fi un afront la calitate, ideologie si politica sociala.
TAZ este suparat deoarece, in ciuda "calitatilor" de mai sus, Dacia are succes. De asemenea, in timp ce masinile mamei-Renault se prafuiesc, Dacia din Romania inunda Europa scuturata de criza. Ca acest "insotitor ieftin" sparge piata, desi "se comporta ca furculitele de plastic, in comparatie cu tacamurile WMF".
Dacia Logan, desi intrata initial "pe cai gri", in Germania, ulterior a prins aripi, ajutata de o reclama-traznet. Promovata de Fidel si Che, in reclama auzim slogane precum "dam oamenilor ce au nevoie" si "it's time for another revolution" (este timpul pentru o noua revolutie - n.red.).
In timp ce TAZ, o publicatie de stanga, catalogheaza Loganul drept o masina comunista, poporul german nu este de aceeasi parere. Dacia este de-a dreptul inspirata, mai ales ca oamenii o pot cumpara foarte usor. Cu 2.500 de euro prima de rabla si cu inca pe atata, banii jos, toti germanii isi pot cumpara Loganul cu toate standardele de mediu bifate.
Chiar daca standardele sunt indeplinite, TAZ crede masina nu este una "cu care sa pornesti la drum in viitor", deoarece este "seaca", un "vehicul maruntel", "ruda ciunga din Est" a elegantului Renault.