Prezent joi dimineata la inaugurarea celui de-al doilea pasaj rutier din zona Baneasa, alaturi de ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, primul ministru Calin Popescu Tariceanu a lansat un atac dur la adresa "regilor asfaltului", care castiga licitatii pentru lucrari de infrastructura, fara sa aiba capacitatea de a le finaliza. In opinia sefului Executivului, beneficiind de sprijinul Cotrocenilor, acestia sunt principalii vinovati pentru traficul infernal din Capitala, ingreunat vizibil de lucrarile la carosabil, realizate fara personal suficient. Tariceanu a precizat ca va cere, in cel mai scurt timp, verificarea modului in care sunt atribuite contractele pentru lucrarile de infrastructura.
Premierul Tariceanu si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, au inaugurat joi al doilea pasaj rutier din zona comerciala Baneasa, de pe DN 1 Bucuresti-Ploiesti, prilej cu care seful Executivului a lansat o serie de acuzatii dure la adresa reprezentantilor firmelor de profil, care se ocupa de reparatia strazilor Capitalei.
In spatele contractelor cu aceste firme s-ar afla, sustine premierul, insusi presedintele Basescu. "Traficul rutier din Bucuresti este blocat din cauza firmelor conduse de "regii asfaltului", protejate de Cotroceni, care monopolizeaza toate lucrarile din Capitala, fara a avea capacitatea tehnica necesara de a finaliza proiectele", a declarat Tariceanu. Astfel, firmele vizate deschid zeci de santiere, dar, pentru ca nu au capacitatea si experienta necesare si nici suficienti oameni, lasa lucrarile incepute sau executa doar o parte din ele, iar pentru celelalte cauta subcontractanti. De aici apar, sustine premierul, termenele decalate, costurile suplimentare si deranjul cetatenilor. Acesta si-a cerut scuze pentru situatia soselelor din Capitala, desi nu se considera vinovat de aceasta, mentionand ca si el este afectat de aglomeratia din trafic.
Premierul a anuntat ca va cere Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice sa verifice modul in care sunt atribuite contractele pentru lucrari de infrastructura, iar legislatia in domeniu va fi modificata astfel incat firmele care nu respecta clauzele contractuale sa nu mai poata incheia alte intelegeri cu statul. "Stimabilii regi ai asfaltului trebuie sa isi vada lungul nasului si sa se intinda cat le este plapuma", a spus Tariceanu.
In incheiere, Tariceanu a tinut sa-l felicite pe ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, pentru modul in care isi gestioneaza ministerul, adaugand ca finalizarea pasajului a fost posibila numai datorita acestuia. Primul ministru a precizat ca pasajul trebuia sa fie gata de acum cativa ani, dar, pentru ca ministrul democrat, Gheorghe Dobre, nu a fost suficient de competent, lucrarea a fost terminata abia astazi, cu opt zile mai devreme decat era stipulat in contract.
Pasajul de la Baneasa a fost construit de o companie portugheza, care a castigat licitatia pentru largirea si modernizarea DN 1, intre Aeroportul Baneasa si Pasajul Otopeni. Acesta este cel de-al doilea pasaj din zona, primul fiind inaugurat la inceputul lunii august.