Visul primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, despre proiectul autostrazii suspendate pare irealizabil sau cel putin asa sustine fostul edil sef, Adriean Videanu. Autostrada, visata de Oprescu zi si noapte dupa cum chiar el spune, ar urma sa traverseze Capitala, contribuind in acest fel la descongestionarea traficului sufocat din pricina numarului mare de masini. Numai ca, potrivit lui Videanu, ideea autostrazii peste Bucuresti nu poate fi pusa in practica. "A existat un proiect, in 2006, al unei autostrazii suspendate prin Bucuresti, facut de niste rusi temerari, dar acesta a fost abandonat pentru ca nu putea fi pus in practica", a declarat, citat de NewsIn, fostul edil sef. La randul lor, specialistii din Ministerul Transporturilor sustin ca mult mai oportuna este construirea unei noi linii de metrou usor.
Artere cu probleme: prea aproape de blocuri
Recent, in cadrul unei sedinte a Consiliului General al Muncipiului Bucuresti, Sorin Oprescu a afirmat ca ideea unei autostrazi suspendate nu este numai a lui, ci a reprezentat o preocupare si a predecesorilor lui. Primarul Capitalei a dezvaluit faptul ca a cerut proiectul pentru a-l restudia. Viceprimarul general Razvan Murgeanu, care a ocupat aceasta functie si in mandatul lui Videanu, spune ca proiectul expertilor rusi propunea o sosea suspendata care sa mearga pe deasupra liniilor de tramvai. "Sunt bulevarde unde o astfel de constructie se preteaza, dar pentru alte artere�apar probleme care nu pot fi rezolvate", explica Murgeanu. Principala problema identificata de specialistii in domeniu este cea a distantei dintre soseau suspendata si blocurile din apropiere. Din cauza ca unele bulevarde sunt inguste, soseaua suspendata ar trebui sa treaca foarte aproape de blocuri. Ar aparea, astfel, problemele mari legate�de zgomot, care nu vor putea fi atenuate in totalitate�de panouri antifonice. In plus, masinile vor�produce trepidatii care ar�afecta structurile de rezistenta ale locuintelor. O alta problema identificata de specialisti este cea a pilonilor de rezistenta ai soselei, care prin dimensiunea lor, pot restrange spatiul pentru�arterere de dedesubt. "O propunere mai buna ar fi aceea a construirii unei sosele suspendate peste calea ferata de pe langa soseaua de centura",�considera viceprimarul general.
Solutia: metroul usor, care ar costa circa 200 de milioane de euro
Solutia pare sa vina din partea Ministerului Transporturilor, proiectul privind construirea unei linii de metrou usor intre Gara de Nord si Otopeni,�initiat de institutia condusa de Ludovic Orban,�fiind singurul�viabil.�"In plus, acest proiect ar fi si mult mai ieftin si mai usor de pus in practica decat�o autostrada suspendata", spun surse citate de NewsIn. Potrivit Ministerului Transporturilor,�noua linie de metrou usor�costa 205 milioane de euro, fara TVA, si ar urma sa aiba lungimea de 19 kilometri.�Solutia metroului usor si-a demonstrat, de altfel, eficienta pe linia de tramvai 41. Aceasta face legatura intre zona Ghencea si nordul Capitalei, reusind descongestionarea traficului, in mare masura, pe traseul Drumul Taberei - Militari - Crangasi - Turda - Piata Presei Libere. In prezent, in Bucuresti sunt inregistrate peste 1,2 milioane de autoturisme, iar pana in 2010 numarul acestora este estimat sa creasca la 1,47 milioane, potrivit Brigazii de Politie Rutiera. Numarul mare de masini este, de altfel, principala cauza a frecventelor blocaje in trafic, in special in intervalele orare 7:00-10:00 si 16:00-19:00. Ramane de vazut cum urci o dacie intr-un metrou sau cum convingi soferii sa renunte la masini.