Dupa ce au fost sistate in 1989, lucrarile la constructia Canalului Dunare - Bucuresti ar putea reincepe la sfarsitului anului 2009, in prezent derulandu-se procedurile de preluare a administrarii cursurilor raurilor Arges si Dambovita de catre Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile (CNACN), de la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile. Canalul va avea o lungime de 103 kilometri, din care 71 pe raul Arges si 32 pe raul Dambovita, traficul anual de marfuri fiind estimat la 20 milioane de tone, relateaza Rompres.
Pana la sfarsitul anului 2009, este estimata finalizarea studiului de fezabilitate si proiectarea lucrarii, cu fonduri guvernamentale, urmand ca, in patru - cinci ani, investitia, ce se ridica la aproape 500 milioane de euro, sa fie finalizata. ''Canalul Dunare - Bucuresti va face parte dintr-un coridor Pan-European si ne inscriem in prioritatea unu de dezvoltare, deci, practic, suntem eligibili pentru fonduri europene'', a precizat directorul CNACN, Ovidiu Cupsa. Potrivit acestuia, utilitatea canalului este ''extrem de importanta'' atat pentru legarea Dunarii de Bucuresti, cat si pentru introducerea capitalei in Coridorul 7 Pan-European, ce face legatura intre Marea Nordului si Marea Neagra. Astfel, municipiul Bucuresti va deveni a cincea capitala de pe Dunare si port la doua mari. Amortizarea investitiei este preconizata a se realiza in circa 14 ani. Suma respectiva nu include banii necesari pentru construirea a doua porturi in localitatile din estul si sudul capitalei, Glina si, respectiv, 1 Decembrie.
Potrivit lui Ovidiu Cupsa, ''in sudul si estul Bucurestiului este deja o efervescenta a cresterii pretului terenurilor, ca urmare a construirii noului canal''.
Odata cu demararea lucrarilor de constructie, se vor crea cateva mii de noi locuri de munca. ''Sigur se va lucra pe salarii foarte bune, fiind vorba de firme internationale care vor concesiona lucrarile, si sper ca romanii constructori care sunt plecati acum in strainatate sa se intoarca pentru a munci in tara'', a declarat directorul CNACN.
Prefectul judetului Constanta, Danut Culetu, a declarat ca finalizarea construirii canalului ca oferi in mod cert extraordinare oportunitati de dezvoltare, iar bucurestenii vor putea ajunge cu iahturile pe litoral.