Gigantul american Yahoo! analizeaza posibilitatea unor concedieri masive menite a-i imbunatati rentabilitatea, presa americana vorbind de reducerea cu 2.500 de posturi a personalului, ce momentan se ridica la 14.000 de angajati, anunta Reuters. Reducerea statului de plata a fost mentionata pentru prima data in weekend, pe blogul Silicon Alley Insider, orientat asupra investitiilor in tehnologie si media. Blogul anunta ca Yahoo! a realizat o lista de 1.500 - 2.500 de posturi care ar putea fi eliminate, dar se pare ca reprezentantii din conducerea companiei nu au de gand sa ajunga la un numar atat de mare. Nici un purtator de cuvant de la Yahoo! nu a facut vreun comentariu. In ultimele doua luni pretul actiunilor companiei americane au scazut cu 17%.
Yahoo! incearca sa isi sporeasca rentabilitatea, intr-o perioada in care activitatea proprie sufera din cauza unei concurente tot mai dure venite din partea rivalului direct Google. Pe langa faptul ca a cazut in urma rivalului Google in domeniul cautarilor pe internet si in privinta pietei de publicitate, Yahoo a inceput sa se lupte pentru a-si pastra internautii tineri, care petrec mult timp online in retele precum Facebook.com si MySpace.com.
Pe plan mondial, Google obtine peste 32% din veniturile pietei publicitatii online in timp ce Yahoo! obtine doar 20%, in contextul in care in urma cu doi ani cele doua companii erau la egalitate.
Yahoo! a anuntat o scadere de 4,6% a profitului net obtinut in al treilea trimestru din 2007, la 151,3 milioane dolari, din cauza majorarii cheltuielilor de marketing si a unei cresteri a veniturilor de doar 12%, la 1,76 miliarde dolari.