Au trecut ani buni de la prima incercare de construire a unui brand de tara. Odata cu timpul, s-au dus si milioanele de dolari. ''Eterna si fascinanta Romanie'', dedicata promovarii externe a imaginii tarii noastre, a costat sase milioane de dolari. Rezultatul a fost insa de ''nepretuit'': un intreg scandal de spalare de bani avandu-i in rolurile principale pe Ion Iliescu si pe fostul consilier al acestuia, Adrian Costea. A urmat proiectul ''Romania - mereu surprinzatoare''. 1,7 milioane de dolari mai tarziu, sloganul a devenit numai o vorba folosita de romani pentru a cataloga mizeriile mioritice.
Pe langa lipsa unui program coerent de atragere a turistilor straini, preturile exagerat de mari practicate de hotelierii romani pentru niste servicii de foarte proasta calitate si conditii mizere de cazare i-au tinut departe pe straini.
De ani buni, bulgarii fura inclusiv turistii romani, satui sa plateasca 500 de euro pentru 5 zile intr-un hotel de doua stele din Mamaia. La Balcic, cu 500 de euro stai 10 zile cu pensiune completa si nu ti se face rau cand intri in baie.
Dar viata merge inainte. Romania isi vede de-ale ei si incearca sa devina prietenoasa, in timp ce vecinii nostri de la sud de Dunare isi fac reclama pe CNN, sub titulatura "Da-ti un click sa vizitati Bulgaria", superbe imagini se deruleaza sub sloganul "Privelisti si sunete". Adevarul este ca, pana una-alta, decat sa vina turistul strain pe litoralul mioritic si sa fuga mancand pamantul, povestind apoi si celor de acasa prin ce a trecut, mai bine nu mai vine.