Premierul suedez Fredrik Reinfeldt a denun�at duminic� subven�iile publice pentru sectorul auto european, in cadrul unor critici ale planului francez sau italian, pledand, dimpotriv�, tocmai pentru reduceri ale capacit�ii de produc�ie din domeniu, relateaz� AFP, preluat de NewsIn.
"P�strarea locurilor de munc� prin intermediul subven�iilor nu este solu�ia, este necesar mai degrab� s� reducem capacit�ile de produc�ie", a declarat la Bruxelles premierul suedez, cu oaczia particip�rii sale la un summit al liderilor ��rilor Uniunii Europene, despre criza economic�.
"Avem capacitatea de a construi anual 18 milioane de ma�ini in Europa, in condi�iile in care cererea a sc�zut la doar 11-12 milioane de autoturisme", a ad�ugat premierul suedez.
Oferta de automobile din Uniunea European� trebuie "redus� �i cred c� ar trebui s� fie in acord cu regulile pentru subven�iile publice", a ad�ugat �eful guvernului suedez.
Fran�a, Italia �i Spania au anun�at m�suri de sus�inere a sectorului aflat in criz�, care are 12 milioane de angaja�i in Europa, iar pachetul ia in considerare m�suri de la prima la cas�, la credite bonificate.
Planul francez a fost calificat ca protec�ionist de c�tre pre�edin�ia ceh�, dar a fost pan� la urm� aprobat de Comisia European� (CE), dup� ce a ob�inut o serie de "garan�ii' din partea guvernului francez.
Suedia prevede, de asemenea, un plan de sus�inere a sectorului auto cu un cuantum total de 28 miliarde coroane suedeze (2,65 miliarde euro), menit s� sprijine cele dou� companii auto principale din �ar�, Volvo �i Saab, ale c�ror firme-mam� americane - Ford �i General Motors (GM) - se confrunt� cu dificult�i grave.
Planul prevede investi�ii in cercetare �i dezvoltare, garan�ii pentru credite �i imprumuturi de urgen��. Guvernul refuz�, in schimb, s� devin� ac�ionar al Saab, dup� anun�ul brutal al General Motors privind lipsa de angajament pan� in 2010.