Raportul Comisiei de anchet� in cazul Ridzi precizeaz� c�, prin incheierea contractelor de achizi�ie public� legate de Ziua Tineretului, Ministerul Tineretului �i Sportului a inc�lcat legea, pentru c� a combinat, in cadrul aceluia�i contract, servicii recreative cu servicii de publicitate, transmite vineri NewsIn.
La capitolul 5.6 din raport, se arat� c� "Ministerul Tineretului �i Sportului a inc�lcat prevederile articolului 16 din OUG 34/2006, cu modific�rile �i completarile ulterioare". In plus, Comisia de anchet� constat� c� s-au inc�lcat prevederile articolului 23 din aceea�i Ordonan��, potrivit c�ruia se interzice divizarea contractului de achizi�ie public� in mai multe contracte distincte de valoare mai mic�.
"Articolul 16, alineatul 3 din OUG 34/2006 stipuleaz�: <<Autoritatea contractant� nu are dreptul de a combina in cadrul aceluia�i contract servicii incluse atat in anexa nr. 2B, cat �i in anexa nr. 2A, cu scopul de a beneficia de aplicarea prevederilor alineatului 1, atunci cand atribuie respectivul contract de achizi�ie public� >>. Cu alte cuvinte, nu se pot combina, in cadrul aceluia�i contract de achizi�ie public�, a serviciilor recreative, culturale �i sportive cu "Servicii de publicitate", numai ca valoarea total� s� fie mai mare de 400.000 euro. Niciunul din contractele incheiate (n.r. cu firmele Artisan �i Mark), luat in parte, nu dep�e�te valoarea de 400.000 Euro", se arat� in Raport.
Membrii Comisiei sus�in, in plus, c� justific�rile oferite de MTS privind respectarea prevederilor OUG 34/2006 nu sunt corecte. "Invocarea de c�tre Ministerul Tineretului �i Sportului a prevederilor articolului 16, alineatul 1, pentru justificarea respect�rii OUG 34/2006 nu este corect�, intrucat acest alineat se refer� la achizi�ionarea de prest�ri servicii, iar in cele trei contracte figureaz� �i achizi�ii de produse materiale", se precizeaz� in document.
Raportul final al Comisiei de anchet� mai arat� c� MTS a contractat firmele prestatoare de servicii f�r� ca membrii Comisiei de recep�ie s� fac� o evaluare cantitativ� sau calitativ� a materialelor de prezentare �i promovare in cadrul evenimentului de divertisment.
"Astfel, cantitatea nu a interesat Comisia de recep�ie in niciun moment, aceasta rezumandu-se la o evaluare calitativ� a indeplinirii obliga�iilor, evaluare care, ins�, nu s-a efectuat pe ni�te probe temeinice �i reale ci doar pe vizionarea unor spoturi TV care nu pot atesta modul de realizare a serviciilor", se arat� in raportul Comisiei de anchet�. De asemenea, Comisia de anchet� a concluzionat, in urma audierilor �i studierii documentelor primite c� reprezentan�ii Ministerului Tineretului nu au efectuat nici o evaluare calitativ� a serviciilor contractate, ci doar o analiz� "superficial�" a comisiei de recep�ie. "La punctul 5 din procesul verbal se face referire la obliga�ia prestatorului de a <<instala o scena de mari dimensiuni capabil� s� atrag� o important� mas� de oameni, sonorizarea �i luminile vor fi printre atrac�iile importante ale evenimentului>>", se arat� raport.
Totodat�, Raportul prezint� �i modul in care Comisia de recep�ie a evenimentului a evaluat presta�ia contractan�ilor. "Analizand datele inregistrate pe suporturile magnetice furnizate de furnizorul independent de inregistrari TV, confirm� indeplinirea obiectivului din propunerea tehnic�", mai arat� raportul Comisiei de anchet�.
In aceste condi�ii, membrii Comisiei parlamentare de anchet� spun c� ministrul Monica Iacob Ridzi a dat dovad� de "lips� total� de responsabilitate, de preocupare asupra modului in care banii publici au fost cheltui�i �i chiar de o rea credin��"
Tot in Raport, se arat� c� nu au fost respectate clauzele contractuale sau obliga�ia de verificare a modului de cheltuire a banului public, de c�tre reprezentan�ii Ministerului Tineretului.