In plina perioada de inscriere a copiilor la gradinite, am intrebat-o pe Elena Ceausu, inspector de specialitate la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti -Sector 3, in ce masura, in anul scolar viitor, vor putea fi rezolvate doua probleme actuale din invatamantul prescolar: criza de locuri si de cadre didactice. "Incepand din 2006, mai exact din luna septembrie, in Sectorul 3 al Capitalei au fost date in folosinta doua extinderi la doua gradinite mari, 64 si 211, ambele functioneaza cu program prelungit. Au un plan de scolarizare destul de mare, comparativ cu celelalte unitati din sector si din Capitala. La 1 septembrie, au fost date in folosinta inca doua extinderi si sase gradinite noi, printre care si gradinita 69. Au o dotare foarte buna, mijloace didactice moderne, atat cat au reusit sa achizitioneze pana acum. Mai sunt multe alte lucruri de rezolvat la cele sase unitati, dar, in afara de baza materiala, ne preocupa si calitatea procesului instructiv", ne-a declarat Elena Ceausu.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Prezenta la o intalnire a educatoarelor din sectoarele 2,3,4 si 5, gazduita de gradinita numarul 69 din sectorul 3 al Capitalei, Elena Ceausu recunoaste ca o mare problema a invatamantului prescolar este faptul ca "nu toate educatoarele sunt calificate", insa este increzatoare ca "anul acesta, prin miscarea de personal, toate gradinitele sectorului vor avea cadre didactice calificate si eficiente. Avem nevoie de cadre didactice performante pentru a le oferi copiilor si parintilor servicii educationale de calitate". Intrebata cum vor fi convinse educatoarele sa lucreze in continuare in gradinite stiind ca salariul nu depaseste 1.200 de lei in cazul cadrelor didactice cu vechime, Elena Ceausu ne-a raspuns: "Este o problema intr-adevar. Eu zic ca vom reusi. In invatamant raman cei care au ceea ce se cheama vocatie, dragoste si respect deosebit pentru copii".
Sustine asta bazandu-se pe experienta pe care o are intr-un sector al Capitalei despre care afirma ca este primul din Bucuresti unde au fost experimentate programe europene in colaborare cu educatori din Spania, Grecia, Turcia si Germania si unde cadrele didactice, desi nemotivate financiar, au pus suflet in activitatea lor alaturi de copii.
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Si-au impartasit din experienta proprie peste 60 de educatoare care s-au intalnit, in urma cu cateva zile, la gradinita numarul 69 din sectorul 3 al Capitalei. Tema sesiuinii "Educatoare eficiente pentru copii europeni" a fost gandita din perspectiva noului curriculum pentru invatamantul prescolar care schimba cumva optica privind metodologia de lucru cu copiii, dupa cum ne spune directoarea gradinitei 69, Eucenia Vlad. "El lamureste cateva concepte, printre care si cel de educatie timpurie, ne sugereaza sa lucram mai mult pe grupe - individual si in perechi, sa eliminam activitatea frontala - lucrul cu toata lumea. Desi la inceput a fost foarte greu, sunt si oameni care sunt refractari la nou, cu rabdare, diplomatie si tact am reusit. Am lucrat pe un grup de metodisti si directori pentru a le ajuta pe educatoare sa planifice activitatile conform filozofiei si conceptiei noului curriculum, care este un sistem de lucru, mai greu, dar mai eficient", ne explica Elena Ceausu.
Inspectoarea ne mai spune ca, in anul scolar viitor, se va incerca angajarea a doua educatoare pentru fiecare grupa de copii, sistem experimentat deja in unele gradinite particulare. "Lucrul pe grupe si individual sau ceea ce numim tratare diferentiata in functie de ritmul si de nivelul de dezvoltare al fiecarui copil, da rezultate foarte bune".
Cat despre criza locurilor din gradinitele sectorului, Ceausu nu crede in datele vehiculate in presa. Spune ca cele sase gradinite noi deschise in acest an si extinderile facute la alte doua gradinite mai vechi vor acoperi cererea.
In final, despre atmosfera de lucru din noile gradinite, i-am lasat pe copii sa vorbeasca, asa cum au stiut ei mai bine.