Presedintele ales al Statelor Unite, Barack Obama, a transmis sambata primul discurs saptamanal adresat americanilor. Devenita o traditie ce dateaza de mai multe generatii, alocutiunea era adresata in mod obisnuit numai pe calea undelor radio. Acum insa, Obama transforma discursul intr-o oportunitate multimedia, devenind primul lider de la Casa Alba ce transmite alocutiunea si pe YouTube. Miscarea face parte din revolutia ''hi-tech'' pe care viitorul presedinte promite sa o aduca la Casa Alba, tehnologia si internetul ocupand un loc important in activitatea noii administratii. De altfel, Obama a recurs de multe ori la mijloacele oferite de internet in timpul campaniei electorale si promite sa continue sa posteze pe YouTube alocutiunea saptamanala si dupa 20 ianuarie, data la care va prelua oficial atributiile de presedinte al SUA, noteaza The Guardian in editia electronica.
Abordarea lui Barack Obama vine in constradictie cu ce se intampla acum la Casa Alba, data fiind lipsa de pricepere a lui Bush in ceea ce priveste tehnologia, el neavand nici un calculator in Biroul Oval.
Utilizarea YouTube ca mijloc de comunicare cu cetatenii reprezinta numai o mica parte din revolutia tehnologica propusa de noul presedinte. El va numi un ''sef responsabil cu tehnologia'' in echipa sa, pozitie ce nu exista in prezent. Inregistrarile sedintelor vor fi postate si ele pe internet, iar oficialii vor tine ''conferinte online'' cu alegatorii. In plus, toate cheltuielile vor fi facute publice pe site-ul presedintiei. Obama promite sa aduca conexiuni broadband in casele americanilor, la preturi accesibile tuturor.
Barack Obama a stiut inca din campania electorala sa foloseasca instrumentele noilor tehnologii, schimband felul in care americanii se raporteaza la politica. Echipa de campanie a presedintelui ales are o baza de date cu 10 milioane de simpatizanti, carora le pot fi adresate mesaje pe site-urile de socializare Facebook, MySpace sau Twitter.