Impactul reclamelor este, tot mai des in ultima perioada, impins pana la extrem, cat sa se ajunga la adevarate socuri in randul privitorilor. Asta s-a intamplat si in Marea Britanie, unde opinia publica a fost bulversata de un material menit sa convinga consumatorii sa nu mai achizitioneze, in necunostinta de cauza si fara sfatul medicilor, de pe site-urile ce comercializeaza ilegal medicamente sau diverse tratamente-minune.
Realizat de cunoscuta firma Pfizer, producator al Viagrei, unul dintre produsele medicale cel mai des achizitionate online, materialul publicitar are doar 50 de secunde. Timp suficient, insa, ca mesajul sa ramana bine intiparit in mintea privitorilor, deopotriva tineri sau batrani, barbati sau femei. Iata scenariul: un domn intre doua varste merge in bucataria casei sale pentru a-si umple un pahar cu apa, cu care sa inghita o pastila. Daca in primul moment nimic nu pare sa fie iesit din comun, lucrurile se schimba radical, in urmatoarele secunde, cand omul duce mana la gura si incepe sa scoata ceva. Pare un fir de lana, insa tot tragand de el, barbatul descopera ca tinea in mana coada unui sobolan. Din ce in ce mai rosu la fata si mai sufocat de groaza, omul continua sa scoata din gura si restul corpului unui sobolan de dimensiuni uriase. Inspaimantatoarea descoperire este aruncata, in final, pe podeaua bucatariei.
Mesajul atat de dur exprimat in imagini este simplu: britanicii sunt sfatuiti sa nu mai cumpere medicamente de pe site-urile ilegale ce comercializeaza produse false, adesea continand chiar otrava de sobolani. Un studiu recent arata ca nu mai putin de 300 de mii de barbati din Marea Britanie prefera sa cumpere medicamente de pe aceste site-uri, fara sa mai apeleze la medici. Mai mult, potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, 90% dintre pastilele comercializate prin intermediul mediului online sunt false sau contin cantitati insuficiente de substante care nu asigura tratamente adecvate pentru diverse suferinte, scrie "The Sun".
Pentru a se asigura ca ingrijorarea specialistilor va ajunge, intr-adevar, sa fie popularizata in randul consumatorilor, reprezentantii companiei au gasit o metoda inedita de a difuza respectiva reclama. Astfel, in decursul acestui week-end, imaginile vor fi prezentate in nu mai putin de 600 de cinematografe britanice, la inceputul a 15 productii extrem de bine cotate de cronicile de film.