O industrie a turismului spatial a inceput sa ia nastere odata cu constructia pistei Spaceport America, in New Mexico. Compania Virgin Galactic, a magnatului britanic Richard Branson, va folosi aceasta pista pentru a transporta turistii in spatiu, contra unui cost de 200.000 de dolari pentru o calatorie. Cum era de asteptat, firma s-a gandit si la transport, astfel incat, recent, Virgin Galatic a lansat cu surle si trambite nava SpaceShipTwo.
Potrivit spooftimes.com, odata cu aparitia acestui obiect de zbor spatial, Richard Branson considera ca incepe "o era noua in strapungerea himenului spatiului". Mai mult decat atat, stand langa nava in forma de penis, magnatul se intreba de ce sa fie doar guvernul singura organizatie careia sa i se permita sa ajunga in spatiu ?
Cu o capacitate de pana la sase persoane, SpaceShipTwo le promite temerarilor instariti o serie de senzatii tari, intr-o calatorie de doua ore si jumatate. De altfel, cei care isi vor pemite sa achite pretul unui astfel de voiaj vor beneficia de cinci minute in imponderabilitate.
In plus, Branson a declarat ca, initial, au avut in plan mai multe modele pentru nava spatiala, inainte de a se hotari la « imaginea necircumcisa » data de inginerul aviatic Burt Rutan. Desi a recunoscut ca i-ar fi placut sa fi fost ceva mai mare, magnatul s-a declarat impresionat de produsul final.
Ceremonia de lansare a fost intrerupta pentru scurt timp de regina pop, Madonna, care a incercat sa urce pe nava. Diva blonda nu a putut fi data jos decat cu ajutorul pompierilor.
"Faceti curat pe puntea 9", a glumit Branson, inainte de a se intoarce la descrierea sa despre cum planuieste sa penetreze, in mod repetat, portalul sistemului solar. Cu un pret de 200.000 de dolari, magnatul a declarat ca excursia cu SpaceShipTwo este mai ieftina "decat una dintre amantele lui Tiger Woods si de doua ori mai sexy ".