Procurorii DNA efectueaza actele premergatoare fata de o posibila fapta de abuz in serviciu,care ar fi fost savarsita de ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, in cazul atribuirii prin incredintare directa a unui contract firmei Ars Advertising, au declarat surse judiciare, relateaza NewsIn.
Potrivit acelorasi surse, anchetatorii vor sa stabileasca daca acel�contract initial�semnat de fostul ministru, Attila Korodi, prevedea posibilitatea incheierii unor acte aditionale.
"Nemirschi a sustinut ca incheierea contractului cu Ars Advertising s-a facut ca o continuare a contractului incheiat de Korodi. Ramane, insa, de vazut acest lucru, pentru ca primele indicii arata ca ar fi trebuit facuta licitatie pentru contractul cu Ars Advertising, intrucat este unul de sine statator", au declarat pentru NewsIn surse judiciare.
Ministrul Nicolae Nemirschi a fost audiat din nou, marti, de catre Comisia parlamentara de ancheta privind modul in care au fost cheltuiti banii pentru Programul Sectorial Operational de Mediu.
Ministrul Mediului Nicolae Nemirschi a anuntat ca a declansat procedurile de contestare a amenzilor primite de la ANRMAP in urma controlului efectuat la minister, Nemirschi invocand faptul ca rezultatele raportului Autoritatii vin in contradictie cu raportul Unitatii pentru Coordonarea si Verificarea Achizitiilor Publice (UCVAP).
ANRMAP: Ministerul Mediului nu a respectat prevederile legale privind achizitiile publice
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice, Cristina Traila, a afirmat, pe 28 iulie, ca Ministerul Mediului nu a respectat prevederile legale privind achizitiile publice in cazul contractului incheiat cu Ars Advertising. Cristina Traila, presedintele ANRMAP, a prezentat concluziile raportului de control efectuat de Autoritate la Ministerul Mediului, control care a vizat Programul Operational Sectorial de Mediu. Traila a spus, in fata membrilor Comisiei parlamentare de ancheta in cazul Nemirschi, ca ilegalitatile au inceput inca din 2008, cand a fost incheiat contractul initial pentru promovarea a patru axe din cele cinci ale Programului. Licitatia din octombrie 2008 a fost organizata astfel incat castigatoare a fost oferta cea mai dezavantajoasa pentru autoritatea contractanta. "S-a punctat excesiv partea de resurse umane astfel ca punctajul operatorului economic ce a castigat sa fie excesiv de crescut, iar ponderea pretului mult prea mica. Astfel a castigat operatorul economic cu pretul ridicat", a declarat Traila.
De asemenea, controlul ANRMAP a relevat ca nu a existat justificare legala pentru procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare avand ca obiect achizitia serviciilor privind campania de promovare a Programului Operational Sectorial Mediu, lotul difuzare-publicare, contract incheiat in aprilie 2009. Decizia negocierii cu un singur ofertant a fost luata, desi nu erau indeplinite conditiile legale pentru aceasta procedura, sustin controlorii ANRMAP. "Autoritatea contractanta a invocat motive de natura tehnica preferand sa negocieze cu acelasi operator economic pentru a asigura continuitatea si identitatea campaniei", a spus Traila precizand ca argumentul este nevalid deoarece Ars Advertising s-a ocupat doar de difuzarea spoturilor, nu de partea de creatie. "A invoca continuitatea in conditiile in care creatia este furnizata de un alt operator economic decat cel initial nu se justifica", a spus Cristina Traila.