Grupul informatic american Microsoft a contactat cinci mari grupuri de publicitate cu care discuta vanzarea diviziei sale de publicitate digitala, Razorfish, conform unui articol publicat luni in cotidianul Wall Street Journal, se arata intr-un comunicat Agerpres.
Potrivit WSJ, care citeaza surse din apropierea acestui dosar, grupul britanic WPP (cea mai mare agentie de publicitate din lume), grupurile americane Omnicom si Interpublic, grupul japonez Dentsu si grupul francez Publicis, au fost contactate de Microsoft si s-au aratat interesate de preluare Razorfish. Cu toate acestea, discutiile demarate se afla deocamdata intr-un stadiu preliminar, iar un eventual acord ar putea fi anuntat abia peste cateva luni, au declarat sursele WSJ.
Pe langa vanzarea Razorfish, oferta Microsoft ar putea include si drepturile de utilizare a tehnologiilor sale publicitare precum si posibilitatea achizitionarii de spatii de publicitate in valoare de mai multe milioane de dolari pe site-urile de Internet pe care Microsoft le controleaza. WSJ estimeaza ca valoarea tranzactiei ar putea depasi 400 de milioane de dolari, in functie de toate clauzele contractuale si transferul de tehnologie.
Microsoft, cel mai mare producator mondial de programe software, a achizitionat Razorfish in anul 2007, in cadrul preluarii companiei mama aQuantive pentru sase miliarde de dolari. Grupul Microsoft a anuntat la finele lunii iunie ca a insarcinat banca de afaceri Morgan Stanley sa gaseasca un cumparator potential pentru Razorfish.
Cu sediul la Seattle, Razorfish aare aproximativ 2.000 de angajati, iar in 2008 a generat o cifra de afaceri de 400 milioane de dolari din realizarea de campanii de publicitate pe Internet pentru companii precum Mattel, BestBuy si Mercedes-Benz.