Inginerii nazisti au fost periculos de aproape de construirea unui avion ultra-rapid si nedetectabuil pe radar, care ar fi avut toate sansele sa schimbe deznodamantul celui de-al Doilea Razboi Mondial. Un prototip al lui Horten Ho- 229 a facut, de altfel, un zbor de testare incununat de succes, chiar inainte de Craciunul anului 1944, dar pentru nazisti era deja prea tarziu, ei nemaiavand timpul necesar pentru a perfectiona designul sau a incepe productia in serie a acestor avioane revolutionare de vanatoare, relateaza "The Telegraph" in editia electronica de miercuri.
Vazand ca bombardierele lor lasau de dorit in materie de manevrabilitate si viteza, nazistii au decis sa proiecteze un nou tip de avion de vanatoare, care sa schimbe, in favoarea lor, soarta razboiului. In 1943, Hermann Goering, aflat in fruntea Luftwaffe, a cerut ca proiectantii sa creeze un bombardier care sa intruneasca asa-numitele conditii "1000, 1000, 1000" - sa poata transporta peste 1000 de kilograme si sa poata zbura peste 1000 de kilometri cu o viteza de 1000 de kilometri pe ora. Doi frati, Reimar si Walter Horten, ambii piloti, au propus designul unei "aripi zburatoare", despre care erau convinsi ca va ajuta la indeplinirea conditiilor pretinse de Goering. Noul avion de vanatoare urma sa fie actionat de un motor BMW 003 si sa fie construit din materiale menite sa-l faca invizibil pe radar. Metoda folosita de fratii Horten a fost, in mare, aceeasi cu cea utilizata in final de Statele Unite la inceputul anilor 1980 pentru construirea primelor sale avioane stealth, numite F-117A Nighthawk. Dat fiind insa ca, pana acum, expertii se indoiau ca Horten Ho 2-29 chiar ar fi putut functiona ca un avion stealth, ei au decis sa-l reproduca fidel. Constructia replicii a fost executata de compania Northrop-Grumman, care a cheltuit in acest scop 154.000 de lire sterline. Desi aparatul de zbor nu ar fi fost complet invizibil pentru tipul de radar folosit in razboi, el ar fi fost totusi destul de performant si de rapid pentru a ajunge la Londra inainte de a putea fi oprit de avioanele britanice de vanatoare Spitfire. "Daca germanii ar fi avut timp sa dezvolte acest tip de avion, el ar fi avut toate sansele sa aiba un impact puternic", a declarat Peter Murton, expert in aeronautica.