Noul sistem pentru verificarea in timp real a datelor personale ale cetatenilor romani din strainatate este activ de miercuri la toate misiunile Romaniei, astfel ca pentru noi documente de identitate sau de calatorie, solicitantii vor astepta si vor plati mai putin, a anuntat, miercuri, Ministerul de Externe, conform NewsIn.
Incepand de la 1 iulie, romanii din strainatate care si-au pierdut documentele de identitate isi vor putea obtine in aceeasi zi titlurile de calatorie, iar confirmarea detinerii unui permis de conducere se poate face, de asemenea, in aceeasi zi.
"Acest lucru este� posibil datorita unui sistem care faciliteaza verificarea in timp real a datelor personale ale cetatenilor romani din strainatate si care este functional de astazi (miercuri�-�n.r.)�la toate misiunile Romaniei din intreaga lume. Sistemul este realizat de MAE in colaborare cu structurile specializate din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor", se arata intr-un comunicat al MAE, care subliniaza ca sistemul reprezinta un element important in reforma serviciilor consulare.
Permisele de conducere vor fi in continuare eliberate de autoritatile abilitate si nu de oficiile consulare
De asemenea, un�alt beneficiu este cel al reducerii cheltuielilor cetatenilor pentru obtinerea documentelor. Taxele consulare pentru eliberarea acestor documente nu se schimba, acestea fiind stabilite prin lege, insa economiile provin din faptul ca persoanele interesate nu vor mai fi nevoite sa astepte zile intregi, cu plata cazarii si cheltuielilor de intretinere, pentru confirmarea identitatii in vederea eliberarii� unui titlu de calatorie.
Aceeasi situatie este si in cazul permiselor de conducere. Avand posibilitatea accesului direct la baza de date, consulul, cu sprijinul colegului din Centrala MAE, este in masura sa confirme in timp real existenta permisului in cazul in care un cetatean roman este oprit in trafic in strainatate si exista dubii asupra autenticitatii permisului sau.�Totusi, MAE subliniaza�ca permisele de conducere vor fi in continuare eliberate de autoritatile abilitate si nu de oficiile consulare.
Prin intermediul sistemului, personalul specializat al MAE poate verifica identitatea persoanelor care solicita titluri de calatorie dupa ce si-au pierdut sau le-au fost furate aceste documente, cat si �existenta permiselor de conducere. Sistemul a fost pus in practica incepand din 22 iunie, pentru verificarea functionalitatii lui, iar de miercuri, 1 iulie, proiectul a devenit deplin operational la toate misiunile Romaniei din intreaga lume.