Din ce in ce mai multe accidente aviatice au printre cauze �i eroarea uman�, in condi�iile in care oboseala, sistemele complexe de zbor �i preg�tirea insuficient� pun probleme companiilor aeriene, a declarat mar�i pre�edintele Funda�iei pentru Siguran�a Zborului, cu sediul in Statele Unite, transmite NewsIn.
Bill Voss, pre�edintele grupului, a avertizat industria aviatic� �i oficialii guvernamentali c� anul 2009 ar putea fi cel mai sangeros din ultimul deceniu in ceea ce prive�te accidentele aviatice, relateaz� Reuters. De la inceputul anului pan� in iunie s-au inregistrat 12 accidente aviatice, in condi�iile in care recordul este de 24 de accidente intr-un an, inregistrat in 1999. In 2008 s-au pr�bu�it 16 avioane. In cifrele de anul acesta sunt incluse �i avionul yemenit care s-a pr�bu�it mar�i cu 153 de persoane la bord in Oceanul Indian �i cursa Air France care s-a pr�bu�it in 1 iunie in Atlantic. In ambele accidente au fost implicate avioane Airbus.
Voss a avertizat c� se constat� din ce in ce mai multe cazuri in care pilotul pierde controlul asupra aparatului in timpul unor turbulen�e sau altor situa�ii nea�teptate, care de obicei nu duc la pr�bu�irea aeronavei. Faptul c� echipajul a pierdut controlul asupra aparatului s-a aflat la baza a 13% dintre accidente, potrivit cifrelor pentru anul 2008 publicate de Asocia�ia Interna�ional� pentru Transport Aerian. "Sistemele nu ac�ioneaz� intotdeauna in modul in care te a�tep�i", a subliniat Voss.
Avionul Air France ar fi intampinat turbulen�e puternice inainte de o succesiune rapid� de probleme tehnice, dup� care s-a pr�bu�it intre Rio de Janeiro �i Paris. Voss afirm� c� toate companiile aeriene �i agen�iile din acest sector incearc� s� se adapteze rapid la aparate cu un grad ridicat de automatizare �i la sistemele de zbor cu resurse variate, dintre care unele inadecvate. America Latin�, Africa, Rusia �i fostele republici sovietice sunt cele mai expuse la toate tipurile de accidente grave, potrivit lui Voss.
Expansiunea rapid� a industriei la mijlocul deceniului a exercitat o presiune financiar� puternic� asupra ��rilor pentru a dezvolta sisteme aviatice mai robuste, a spus el. Capitalul necesar pentru avioane noi, preg�tirea personalului �i monitorizarea au reprezentat probleme serioase in unele ��ri in curs de dezvoltare.