Piata din China ar putea deveni cea de-a doua piata de desfacere pentru producatorul german Porsche in urmatorii trei ani in conditiile in care s-a inregistrat o crestere a cerererii pentru modelul sedan sport Panamera, informeaza Bloomberg citat luni de NewsIn.
Helmut Broeker, seful diviziei Porsche din China, a precizat ca "toti producatorii auto de lux au o performanta buna pe piata din China", anul trecut tara asiatica fiind cea de-a treia piata pentru constructorul german dupa ce, in 2006, China se plasa pe locul 15.
Printre planurile de viitor ale Porsche ce vizeaza cresterea vanzarilor se numara cresterea numarului dealerilor din China si stabilirea sediului central la Shanghai, capitala financiar� a Chinei.
Audi AG, Jaguar Land Rover �i Mercedes-Benz, de�inut de Daimler AG, vor de asemenea s� contracareze sc�derea cererii de pe pia�a european� �i american� prin cre�terea vanz�rilor in China.
"Piata din China reprezinta o speranta pentru producatorii auto de lux precum Porsche. Chiar si in mijlocul crizei financiare actuale, cei mai bogati oameni din China au fost mai putin afectati decat cei din Europa sau Statele Unite", a explicat un analist citat de Bloomberg.
Vanzarile auto din China au scazut cu 14% anul acesta, fata de scaderea cu 37% de pe piata americana, in conditiile in care guvernul chinez a alocat 4.000 de miliarde de yuani pentru sprijinirea economiei.
Vanzarile Porsche au crescut cu 3% in primele cinci luni, la 3.174 autovehicule. Numai in mai, vanzarile producatorului de top au crescut cu 44%, la 900 vehicule, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Anul acesta, vanz�rile companiei pe piata americana au scazut cu 27% in primul trimestru, iar cele de pe piata britanica cu 36%, dupa ce recesiunea mondiala a dus la disponibilizari majore in industria bancara si nu numai.