Grupul finlandez Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, a inceput marti sa livreze modelul N97, un nou telefon mobil cu care Nokia vrea sa recastige o parte din cota de piata pierduta in fata telefonului mobil inteligent (smartphone) iPhone produs de Apple Inc, informeaza Bloomberg.
'Acesta nu ar trebui sa fie un produs de nisa', a declarat Jonas Geust, vice-presedintele Nokia responsabil pentru telefoanele din seria N. 'Ambitia noastra este sa avem un succes similar cu cel inregistrat cu familia N95', a adaugat Jonas Geust. Potrivit Nokia, peste 10 milioane telefoane mobile din familia N95 au fost vandute pana la finele lunii martie 2009.
Incepand de luna aceasta N97, un telefon mobil inteligent echipat cu touch screen si tastatura Qwerty, va fi comercializat in peste 75 de tari la un pret initial de 550 euro. N97 va avea un spatiu de stocare de 32 de gigabayte, posibilitatea de a face capturi video la calitate DVD si, de asemenea, va fi primul telefon Nokia care va avea o conexiune incorporata cu magazinul online Ovi Store.
Pe lista oepratorilor care vor oferi N97 se numara Telefonica SA, Vodafone Group Plc, Orange SA, Telecom Italia SpA si Singapore Telecommunications Ltd.
Potrivit Gartner, cota Nokia pe piata smartphone a scazut la 41,2 procente la sfarsitul primului trimestru al acestui an, de la 49,4 procente la finele lu i2007. In schimb, grupul canadian RIM a reusit sa-si dubleze cota de piata pana la 19,9 procente iar Apple furnizeaza in prezent 10,8 procente din toate telefoanele mobile inteligente comercializate la nivel mondial, fata de zero an urma cu doi ani. Tot Gartner estimeaza ca telefoanele mobile inteligente au reprezentat 13,5 procente din toate dispozitivele mobile vandute in primul trimestru al acestui an.