Conducerea General Motors este a�teptat� s� se intalneasc� ast�zi pentru a discuta procedurile privind intrarea in faliment, in contextul in care vanz�rile grupului au fost decimate de criz� �i a primit ajutoare de stat de 20 miliarde dolari, scrie BBC, potrivit NewsIn.
Administra�ia Obama a oferit GM un r�gaz ce expir� la data de 1 iunie pentru a prezenta un plan viabil de restructurare, in caz contrar alternativa reprezentand-o falimentul.
Pre�edintele american Barak Obama va oferi luni detalii legate de opera�iunea de restructurare, conferin�a de pres� urmand a avea loc in jurul orei 1400 GMT (24:00 ora Romaniei).
Divizia european� a GM, care produce m�rcile Vauxhall �i Opel, nu va intra sub inciden�a legii falimentului, dup� semnarea unui acord cu produc�torul canadian de piese auto Magna, ce s-a angajat s� cumpere GM Europe.
Sindicatele se tem ins� c� uzinele Vauxhall din Luton �i Ellesmere Port, care au 5.500 de angaja�i, ar putea fi afectate de concedieri.
General Motors Corp., cel mai mare constructor auto american, a e�uat in incercarea de a convinge 90% din de�in�torii de obliga�iuni s� le schimbe in ac�iuni.
Restructurarea datoriilor de 27,2 miliarde dolari era una dintre condi�iile impuse de Trezoreria SUA pentru evitarea intr�rii GM in faliment.
Grupul auto avea active de 91 miliarde dolari la finele lui 2008. Anali�tii atrag aten�ia c� intrarea in faliment a grupului va fi mult mai complicat� decat cea a companiei rivale Chrysler, care nu are afaceri foarte extinse in afara grani�elor.
Spre deosebire de Chrysler, companie ale c�rei datorii sunt de�inute de zeci de institu�ii financiare, datoriile GM sunt distribuite intre 120 de institu�ii de acest fel �i 100.000 de investitori individuali.
Conform planului de restructurare publicat pe 27 aprilie, GM a decis s� desfiin�eze marca Pontiac, s� inchid� alte dou� fabrici �i s� elimine alte 7.000 de locuri de munc� pan� la sfar�itul anului.