Dublarea emisiunilor pentru copii si in special a celor de desene animate incetinesc foarte mult procesul de invatare a limbii engleze. Directorul Shakespeare School a aratat joi, in calitatea sa de profesor de limba engleza de peste 20 de ani, ca impactul fantastic al ascultarii, al expunerii permanente la o limba straina ajuta si dezvolta capacitatea copiilor de a retine cu usurinta notiunile straine. "Limba engleza poate fi cu usurinta invatata daca se utilizeaza ca suport de studiu filmele nedublate. Pare o banalitate, dar simpla ascultare, fara intelegerea sensului cuvintelor, este foarte importanta pentru invatarea rapida a unei limbi straine", a declarat, directorul centrului de invatare a limbii engleze "Shakespeare School" din Bucuresti, Adriana Alionte. Ea a afirmat ca se lupta de mai bine de sase luni sa convinga autoritatile, CNA-ul, companiile de cablu si cele companiile producatoare ca desenele animate sa nu mai fie dublate ci doar subtitrate. Adriana Alionte ne-a mai declarat ca asteapta sprijinul asociatiilor de parinti si al tuturor persoanelor care sunt de acord cu propunerea ei de a fi eliminata dublarea desenelor animate. Pe site-ul Shakespeare School se gaseste un link catre peritia on-line redactata cu scopul de a determina pe cei responsabili sa lase copiii sa auda personajele favorite din desenele animate sa vorbeasca limba engleza.
Avantajele ascultarii limbii engleze
Potrivit studiului realizat de dr. Paul Sulzberger de la Universitatea Wellington, asimilarea vocabularului unei limbi straine depinde de gradul de familiarizare cu structura fonetica a acelei limbi straine. Bebelusii memoreaza structura fonetica a limbii materne inainte ca ei sa inceapa sa vorbeasca. Aceasta le dezvolta abilitatea de memorare rapida a cuvintelor pe care le-au auzit inainte ca ei sa inceapa sa le pronunte."Sulzberger spune ca trebuie sa regandim modul de predare al limbilor straine. Profesorii trebuie sa constientizeze importanta expunerii orale extensive la limba straina. De exemplu, o ora pe zi de studiu a unei limbi straine in clasa nu e suficient, dar inca o ora pe zi de ascultat in limba respectiva pe iPod, TV, radio, creeaza un avantaj imens", a mai explicat directorul Shakespeare School.