Operatorii de telefonie au obliga�ia, incepand de joi, 14 mai, s� informeze mai bine clien�ii cu privire la serviciile oferite �i la tarifele practicate, pentru ca ace�tia s� poat� lua o decizie corect�, informeaz� Autoritatea Na�ional� pentru Administrare �i Reglementare in Comunica�ii (ANCOM). Astfel, to�i clien�ii care vor intra in magazinele sau punctele de lucru proprii sau din re�elele de distribu�ie ale partenerilor care ofer� servicii de telefonie pe baz� de abonament vor putea citi pe un afi� expus in locuri u�or accesibile �i vizibile pentru public care sunt drepturile lor de informare in calitate de utilizatori ai serviciilor de telefonie. Totodata, ei vor fi informa�i cu privire la modalitatea de solu�ionare a reclama�iilor, care va fi detaliat� intr-un document inmanat la cerere sau la momentul incheierii contractului.
"ANCOM exist� pentru a proteja utilizatorii de servicii de comunica�ii. Facem acest lucru, indirect, asigurand buna func�ionare �i concuren�a pe pia�a de comunica�ii, �i direct, prin decizii ca cea care intr� acum in vigoare. Decizia privind informarea utilizatorilor este un pas important pentru siguran�a acestora, pentru ca orice persoan� s� �tie exact ce cump�r� �i cat pl�te�te pe pia�a serviciilor de telefonie. Demersurile ANCOM nu se opresc ins� aici, vom avea grij� ca toate prevederile acestui act s� fie respectate �i vom demara ac�iuni de control pentru a ne asigura c� utilizatorii primesc informa�iile de care au nevoie, intr-o form� accesibila� �i care s� le permit� luarea unor decizii adecvate", a declarat pre�edintele ANCOM, C�t�lin Marinescu, potrivit NewsIn.
Conform deciziei ANCOM, personalul de vanz�ri al operatorilor trebuie s� comunice clientului, verbal sau, dac� acesta solicit�, in form� tip�rit� ori electronic�, inainte de incheierea contractului, cel pu�in urm�toarele informa�ii: planul tarifar ales, inclusiv contravaloarea acestuia pe intreaga perioad� contractual� ini�ial�, precizand serviciile incluse - abonament lunar (num�rul de minute/creditul inclus, dac� este cazul), extra-op�iuni, conectare/instalare, echipament terminal achizitionat., dup� caz, cu toate taxele incluse; tarifele aplicabile pentru acces �i pentru apelurile na�ionale, tarifele pentru apelurile efectuate in orele de varf/in afara orelor de varf (cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare) �i condi�iile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus; durata minim� a contractului, precum �i condi�iile de incetare a contractului inainte de termen �i penalit�ile aplicabile, dac� este cazul.
Totodat�, pe parcursul derul�rii contractului, utilizatorul final va avea dreptul de a solicita �i de a primi o factur� detaliat�, in care se vor reg�si informa�ii referitoare cel pu�in la perioada de tarifare, tarifele percepute, gratuit�ile/reducerile de care abonatul a beneficiat, lista complet� a apelurilor efectuate �i recep�ionate, durata acestora etc.
Conform deciziei ANCOM, in cazul in care contractul pentru furnizarea de servicii de telefonie destinate publicului este prelungit automat, iar rezilierea sa ulterioar� de c�tre abonat presupune plata unor penalit�i, operatorii vor trebui s� i�i informeze abona�ii prin intermediul facturii sau prin intermediul unui SMS despre data la care expir� contractul �i data-limit� pan� la care abonatul poate cere s� nu i se prelungeasc� respectivul contract. Aceast� informare trebuie transmis� abonatului cu minim 15 zile �i cu maxim 45 de zile inainte de expirarea contractului.