Traficul din ultima perioada a facut ca metalul si betonul de pe Autostrada Soarelui sa cedeze. O situatie care a scos la iveala o alta, si mai grava: autostrada nu e receptionata, dar constructorii si-au incasat garantia de buna executie, conform Antena 3.
Luni, compania de autostrazi a restrictionat traficul la o singura banda pe Autostrada Soarelui la kilometrul 21, dupa ce s-a constatat ca s-au deteriorat rosturile de dilatatie ale podului din acea zona. Au pus indicatoare, pentru ca zona sa fie ocolita si soferii au fost indemnati sa aleaga trasee alternative.
Compania de autostrazi nu a mobilizat pe autostrada o armata de oameni, ci numai cinci muncitori. Pentru cei mai multi stricarea rostului de dilatatie a podului e o defectiune banala cauzata de traficul mare din perioada sarbatorilor. Dar podul s-a fisurat la numai cinci ani dupa ce a fost terminat.
Muncitorii au reparat rosturile de dilatatie si miercuri am putea afla daca defectiunea a aparut din cauza traficului mare si de viteza de pe autostrada, din ultimele zile, sau din cauza unor greseli de executie. Pentru ca au fost destule pe cei 26 de kilometri. Din acest motiv, aceasta portiune nu este receptionata nici acum, desi e gata din 2004.
"Defectiuni mai pot aparea"
Fisuri la podete, zone cu exces de asfalt, canalizare neterminata sunt doar cateva din problemele aparute chiar in cei doi ani de garantie. Le-a reparat compania de autostrazi pe banii statului, iar constructorii si-au incasat 40 de milioane de euro pe lucrare si inca doua milioanne de euro, garantia de buna executie. "Pai are o gramada de de vicii pentru care nu a fost receptionata. Nu a fost receptionata, pentru ca nu au fost efectuate lucrari de calitate. Defectiuni mai pot aparea, pentru ca nu e receptionata", a declarat Cristian Duica, director adjunct Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale.