Sindicatele din exploatare Metrorex au declarat, joi, ca nu s-au inteles cu Alstom Transport si nu au fost semnate contractele colective de munca, ceea ce ar putea conduce la greva generala, informeaza Realitatea TV. Contractul colectiv de munca a expirat la 31 martie, iar de la 1 aprilie trebuia sa intre in functiune.�Nici pana in prezent nu a fost semnat de catre salariati. In toata aceasta perioada, de o saptamana, sindicalistii de la intretinere metrou nu au ajuns la nici o intelegere cu firma franceza Alstom, care nu ar fi de acord cu marirea de pana la 23% a salariilor, a declarat presedintele USL Metrou, Ion Radoi.
Radoi a mai precizat ca,�deoarece nu au ajuns la nici o�intelegere in cursul zilei de miercuri, a fost�depusa la Camera de Munca a Municipiului Bucuresti sesizarea de�incepere a conflictului de munca si solicitarea de conciliere din partea reprezentantilor Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale (MMFPS). Ministerul Muncii trebuie sa faca arbitraj timp de sapte zile intre reprezentantii sindicatelor si cei ai patronatelor. Dupa aceasta procedura, se trece la greva de avertisment de doua ore, iar peste cinci zile ar urma sa se declanseze greva generala.
Angajatii Metrorex au primit cea mai buna oferta, pe timp de criza
"Am avut 10 sedinte de negociere cu sindicatele din exploatare si consider ca li s-a facut cea mai buna oferta in situatia crizei economice, cu toate ca nici pana in prezent nu am incasat de la Metrorex�sumele restante din 2008, de aproape 55 milioane lei pentru mentenanta. Am oferit angajatilor o crestere a salariului fix cu 13% de la 1 aprilie, plus 7% o crestere variabila, fara TVA, deci in total�cu 20% mai mult fata de anul trecut", a declarat directorul general al Alstom, Gabriel Stanciu. Potrivit acestuia, pe langa aceste cresteri salariale exista si primele de sarbatori. De asemenea,�pe o perioada de trei ani, angajatii�vor fi examinati si, in functie de rezultate, vor beneficia�de o clasa de salarizare in plus.
Salariatii Metrorex disponibilizati au primit 24 de salarii compensatorii
"In 2004, personalul de intretinere a metroului era de 1.200 de salariati si,�in prezent,�sunt numai 530 de salariati. In 2009, in urma preluarii de catre firma franceza Alstom, contractul anual pentru intretinere ne costa 50-60 milioane de euro, iar, in aceste conditii, a fost incheiat un acord social prin care salariatii trebuiau sa beneficieze de aceleasi drepturi ca cei care au ramas in activitatea de exploatare", a mai spus Radoi.
In replica, directorul general Alstom a recunoscut ca a scazut numarul salariatilor, dar fiecare angajat cand a plecat a beneficiat de 24 de salarii compensatorii.
Sindicalistii de la intretinere Metrou au declansat�la sfarsitul lunii martie�conflictul de munca din cauza expirarii contractul colectiv de munca si�a neaplicarii prevederilor privind cresterile salariale, stipulate in contract.�Presedintele USL Metrou, Ion Radoi, declara, la acel moment, ca metroul ar putea fi inchis de Paste, din cauza grevei personalului de intretinere si exploatare.