Reprezentantii Bancii Europene de Investii sunt in negocieri cu oficiali din Ministerul Transporturilor pentru preluarea finantarii autostrazii Bucuresti-Ploiesti si a Centurii Capitalei, a declarat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron, transmite NewsIn. Tiron a precizat ca reprezentantii Guvernului si cei ai bancii europene se vor intalni din nou pentru a continua discutiile.
Constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti se ridica la 100 de milioane de euro si este suportata integral din bugetul de stat. Pe tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, in lungime de 19,5 km, lucreaza consortiul italian Pizzarotti/Tirena Scavi, valoarea contractului fiind de 152,8 milioane de lei, iar pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 kilometri, lucreaza consortiul romanesc UMB Spedition/Pa &Co International/Euroconstruct Trading '98/Com-Axa.
Extinderea la 4 benzi a Centurii de Nord a Bucurestiului se realizeaza de consortiul format din Alpine si FCC, grecii de la Aktor si asocierea Romtrade-Jaypart. Largirea la patru benzi a Centrurii de Sud a Capitalei costa peste 68 de milioane de euro fara TVA si este executata de Delta ACM 93 S - Tehnologica Radion-SIRD - Pro Cons XXI, Euroconstruct Trading 98 SRL - Romstrade� - Consitrans �i Straco Grup� -� SCT Bucuresti� - Genesis International� - OJSC Mostobud - OJSC Altcom -Expert Proiect. Portiunile cuprinse intre A1 si DN 7, si A2 �i DN 2, ambele cu o lungime de circa sapte kilometri, nu au fost cuprinse pana acum in proiect.