Actiunile ministrului Educatiei, Ecaterina Andronescu, dovedesc incoerenta si incompetenta Guvernului Boc in a gestiona procesul de reforma a Educatiei. Acesta este reprosul principal inclus in motiunea simpla depusa marti de Partidul National Liberal in plenul Camerei Deputatilor. Desi se presupune insa ca este redactata de specialistii PNL pe Educatie, textul motiunii include si un dezacord gramatical, potrivit textului motiunii publicat de NewsIn.
Liberalii critica, in textul motiunii simple pe Educatie, masurile luate de Ecaterina Andronescu privind diminuarea orelor de sport, istorie si limbi straine, dar si lipsa unei strategii unitare privind sistemul de invatamant preuniversitar, sustinand ca actiunile ministrului sunt incoerente, transmite NewsIn.
"In anul 2009, la conducerea Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovatiei, doamna Andronescu si-a lansat activitatea printr-un set de masuri drastice legate de reducerea orelor din aria curriculara, prin diminuarea orelor de sport, istorie si limba moderna. Mai mult, ordinele emise de doamna ministru dovedesc lipsa unei strategii unitare privind sistemul de invatamant preuniversitar. Inca de la inceputul mandatului sau, actiunile doamnei ministru Andronescu au dovedit incoerenta si incompetenta Guvernului Boc in a gestiona procesul de reforma al (sic!) Educatiei", se arata in textul motiunii simple a liberalilor vizand domeniul educatiei.
In privinta modificarilor anuntate privind aria curriculara, liberalii arata ca Andronescu a actionat pripit, fara a consulta toti factorii implicati, si nu si-a asumat responsabilitatea atunci cand masurile sale au fost criticate. Prin eliminarea unor ore din programa scolara, Andronescu a actionat fara sa ia in calcul consecintele si a dovedit "dispret" fata de profesori, elevi si parinti, sustin initatorii motiunii. "Este de mentionat si faptul ca doamna ministru a fost chemata sa dea explicatii pentru aceste decizii si de catre membrii Comisiei de Invatamant a Camerei Deputatilor, mai ales de cei ai partidului partener la guvernare, PD-L", amintesc liberalii.
In urma presiunilor exercitate dupa anuntarea deciziilor sale, ministrul Educatiei a dat declaratii contradictorii, dand dovada de incoerenta, mai remarca liberalii in textul motiunii, noteaza NewsIn.
PNL critica�scoaterea istoriei din programa de clasa a XII-a a mai multor categorii de licee, cele cu profil tehnologic, la putin timp dupa ce orele de educatie fizica, dirigentie si limba straina au fost scoase din programa obligatorie. "Aceasta excludere abuziva a singurei ore de istorie, cu referire explicita la o istorie integratoare, se va aplica din anul scolar 2009-2010 la aproape 60 de specializari din invatamantul romanesc (industrial, agricol, telecomunicatii, silvic, textile, constructii, etc.). Practic, s-a lasat doar o ora de istorie numai la liceele de elita, incalcandu-se grav atat dreptul la educatie democratica si integratoare al tuturor elevilor, cat si egalitatea sanselor in privinta accesului la cunoasterea ''cartii de capatai'' a fiecarui popor. Ca o consecinta directa, marea majoritate a viitorilor cetateni vor ajunge sa nu cunoasca si sa nu inteleaga notiuni precum: Constitutie, Parlament, Guvern, putere si opozitie, vot universal, pluralism politic, separarea puterilor in stat, democratie si totalitarism, razboi rece, integrare si globalizare, cunostinte pe care le deprind in chiar acest curs", sustin deputatii PNL. Avand in vedere ca materia de clasa a XII-a reprezinta finalitatea studiului istoriei romanilor in invatamantul preuniversitar,�"elevii vor ramane cu o imagine fragmentata a Istoriei Romanilor, in contextul in care singurele informatii primite pana la finalizarea studiilor liceale vor ramane cele invatate in cursul clasei a VIII-a", sustin liberalii.
De altfel, Istoria romanilor se studiaza, in liceu, doar in clasa a XII-a, in clasele IX-XI elevii studiind Istoria universala. "Copiii nostri au dreptul si obligatia sa-si cunoasca, sa-si inteleaga si sa-si asume istoria. Riscam sa devenim un popor care nu-si va mai cunoaste trecutul, radacinile, nu vom mai sti de unde vine si incotro se indreapta", se arata in textul motiunii. O alta problema ar fi legata de profesorii care raman fara orele de istorie pe care le-ar fi predat, altfel, elevilor de clasa a XII-a.
Ecaterina Andronescu a mai indeplinit functia de ministru al Educatiei intre 2000 si 2003, cand a mai pus in practica o reforma a sistemului de Invatamant.